تیراندازی نیروهای سپاه به سمت دو خودروی سوختبر در ایرانشهر+ویدیو

نیروهای سپاه پاسداران رژیم در ایرانشهر به سوی دو خودروی سوختبران آتش گشودند که منجر به آتش‌سوزی هر دو خودرو و مجروح شدن یک سوختبر شدند.

به گزارش رسیده روز جمعه ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، نیروهای سپاه ابتر در نزدیکی ایرانشهر به سمت دو خودروی سوختبر بلوچ آتش گشودند که بر اثر شلیک مستقیم ماموران دو‌ خودروی سوختبر آتش گرفته و راننده یکی از خودروها به نام “یحیی میر بلوچ زهی” اهل خاش دچار سوختگی گردید.
سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند.
با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

Next Post

کشته شدن یک سوختبر بلوچ در ایرانشهر

ی آوریل 16 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it یک سوختبر بلوچ بر اثر تصادف و آتش‌سوزی خودرو در محور ایرانشهر جانش را از دست داد. به گزارش رسیده روز پنجشنبه ۲۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، یک سوختبر بلوچ در پی تصادف و بدنبال آن دچار حریق شدن خودرو در محور […]
photo 2023 04 15 21 40 56
Telegram Channel