تهران؛ تایید حکم پنج سال و هشت ماه حبس آنیشا اسداللهی در دادگاه تجدید نظر

حکم بدوی پنج سال‌ و هشت ماه حبس آنیشا اسدالهی آموزگار و فعال کارگری توسط دادگاه تجدید نظر تهران عینا تایید شد.

photo 2023 06 29 18 59 16

به گزارش کولبرنیوز به نقل از سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، حکم بدوی پنج سال‌ و هشت ماه حبس آنیشا اسدالهی آموزگار، فعال کارگری و مترجم رسمی سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه که پیشتر از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر شده بود، توسط دادگاه تجدید نظر تهران عینا تایید و به شعبه ۱ دادگاه اوین ارجاع داده شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این فعال کارگری در تاریخ ۲۷ فروردین‌ماه سال جاری برگزار و اواخر اردیبهشت‌ماه از بابت اتهام «اجتماع و تبانی» به پنج سال حبس تعزیری و از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به هشت ماه حبس تعزیری محکوم شد. حکم صادره علیه خانم اسدالهی، با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، اشد مجازات یعنی ۵ سال آن قابل اجرا می‌باشد.

آنیشا اسدالهی در تاریخ ۸ اردیبهشت‌ماه امسال، در آستانه روز جهانی کارگر به همراه شماری از فعالین صنفی و کارگری توسط ماموران امنیتی در منزل محمد حبیبی، فعال صنفی معلمان، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.
او نهایتاً در تاریخ ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی به صورت موقت از زندان اوین آزاد شد.

آنیشا اسداللهی و کیوان مهتدی پیش‌تر نیز در تاریخ ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و سپس به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بودند.
سرانجام روز شنبه ۲۹ مردادماه ۱۴۰۱ آنیشا اسداللهی پس از گذشت بیش از صد روز بازداشت با تودیع قرار وثیقه ۲ میلیارد تومانی موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.
آنیشا اسداللهی پیش از این نیز از بابت فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و محکومیت داشت.

کولبرنیوز

Next Post

کودکان زباله‌گرد و مافیای پیمانکاران خدمات شهری

ج ژوئن 30 , 2023
به لیست پدیده‌های غیرانسانیِ رایج در ایرانِ تحت حاکمیت جمهوری اسلامی، نظیر کولبری و سوختبری باید «شغل» زباله‌گردی را هم اضافه کرد. روزنامه مردم‌سالاری که در تهران منتشر می‌شود، در شماره روز یکشنبه ۴ تیرماه ١۴٠٢، خود گزارشی دارد تحت عنوان: «کودکان زباله‌گرد زیر سیطره مافیای پیمانکاران خدمات شهری». در […]
photo 2023 06 30 09 13 42

You May Like