تهران؛ برگزاری جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ریحانه انصاری‌نژاد

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ریحانه انصاری‌نژاد فعال کارگری و از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد.

image 32

به گزارش کولبرنیوز به نقل از سندیکای کارگران شرکت واحد، روز دوشنبه ٢۶ تیرماه ۱۴۰۲، اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ریحانه انصاری‌نژاد فعال کارگری و از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری برگزار شد. بر اساس این گزارش، در جریان این جلسه که در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی برگزار شد، وکیل ایشان لایحه دفاعی خود را به دادگاه ارائه کرد.
ریحانه انصاری‌نژاد روز جمعه ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، در آستانه اول ماه مه روز جهانی کارگر، همراه با ۸ تن دیگر از فعالین صنفی و کارگری از جمله عسل محمدی، هیراد پیربداقی، آنیشا اسدالهی، کامیار فکور، سروناز احمدی، حسن ابراهیمی، ژاله روحزاد و الدوز هاشمی، در حالی که به دیدار خانواده محمد حبیبی فعال صنفی معلمان رفته بودند، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی این فعال صنفی زندانی، به صورت همزمان بازداشت و به زندان اوین منتقل شدند.
نهایتاً روز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، ریحانه انصاری‌نژاد فعال کارگری و از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری با تودیع وثیقه یک‌ میلیارد تومانی بصورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شد.
ریحانه انصاری‌نژاد در تاریخ ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ با هجوم ماموران وزرات اطلاعات در ساعت دو بامداد به منزل شخصی‌اش بدون هیچ‌گونه وجاهت قانونی بازداشت شد. ماموران اطلاعات تا ساعت ۴ صبح منزل ایشان را تفتیش و بهم ریختند و گوشی تلفن همراه، لپ‌تاپ، لوازم الکترونیکی و برخی کتاب‌های وی را نیز ضبط کردند. ریحانه انصاری‌نژاد بعد از گذراندان نزدیک به سه ماه در بندهای ۲۰۹ زندان اوین، از جمله در بند انفرادی، شنبه پانزدهم مردادماه ۱۴۰۱ از زندان اوین با قرار وثیقه یک و نیم میلیارد تومانی موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

کولبرنیوز

Next Post

ارجاع پرونده پیمان فرهنگیان، شاعر و فعال کارگری به دادگاه انقلاب

ج جولای 21 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it پرونده پیمان فرهنگیان، شاعر و فعال کارگری به دلیل عدم صلاحیت رسیدگی از دادگاه کیفری دو شهرستان آستانه اشرفیه به دادگاه انقلاب ارجاع داده شد. به گزارش کولبرنیوز به نقل از هرانا، پرونده پیمان فرهنگیان شاعر و فعال […]
photo 2023 07 20 21 39 39

You May Like