تهران؛ بازداشت نازیلا معروفیان، روزنامەنگار اهل سقز

نازیلا معروفیان⁩، دانشجوی روزنامه‌نگاری دانشگاه علامه، امروز شنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ پس از مراجعه به شعبه یک دادسرای اوین بازداشت شد.

photo 2023 07 08 11 20 19

به گزارش کولبرنیوز، امروز شنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ نازیلا معروفیان⁩، دانشجوی روزنامه‌نگاری دانشگاه علامه طباطبایی، اهل سقز و ساکن تهران، پس از مراجعه به شعبه یک دادسرای اوین بازداشت شد.

‏چند روز گذشته نیز در تاریخ ۱۳ تیرماه ۱۴۰۲، ماموران وزارت اطلاعات با هجوم به منزل ⁧ شخصی نازیلا معروفیان⁩، اقدام به تفتیش منزل، ضبط برخی از لوازم دیجیتال از جمله لبتاپ و تلفن همراه وی کردند. همزمان این روزنامه‌نگار در تویتی از احضار خود به شعبه یک دادسرای اوین خبر داده و اعلام کرده بود که باید روز شنبه ۱۷ تیرماه به این مرجع قضایی مراجعه نماید.

نازیلا معروفیان، در تاریخ ۸ آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ و در جریان خیزش انقلابی ژینا، به دلیل مصاحبه با امجد امینی، پدر ژینا امینی بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین انتقال داده شد.

او پس از ۷۲ روز بازداشت، ۱۹دی‌ماه ۱۴۰۱با قید وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی به‌ صورت موقت از زندان «قرچک ورامین» آزاد شد.

اوایل بهمن ماه سال گذشته، نازیلا معروفیان توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به اتهام «فعالیت تبلیغی و نشر اکاذیب از طریق انتشار مصاحبه با پدر ژینا امینی» به دو سال حبس تعزیری، ۱۵ میلیون تومان جریمه و پنج سال ممنوعیت ترک کشور محکوم شد. حکم حبس خانم معروفیان به مدت پنج سال به حالت تعلیق در آمد.

کولبرنیوز

Next Post

١٨ تا ٢٣ تیرماه ١٣٧٨ تجربه‌ای از جسارت و رزمندگی

ش جولای 8 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it روزهای ١٨ تا ٢٣ تیرماه سال ١٣٧٨ شهر تهران شاهد یکی از خیزش‌های انقلابی دانشجویان و مردم معترض علیه رژیم جمهوری اسلامی بود. حوادث آن روزها با حمله پاسداران و لباس شخصی‌ها به کوی دانشگاه تهران آغاز شد. […]
photo 2023 07 08 17 30 31

You May Like