تهران؛ بازخرید و اخراج محمد حبیبی سخنگوی کانون صنفی معلمان

محمد حبیبی سخنگوی کانون صنفی معلمان تهران برای سومین بار با حکم بازخرید و اخراج، برای همیشه از حضور در کلاس درس، محروم شد.

photo 2023 09 24 12 49 53

به گزارش کولبرنیوز به نقل از شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، محمد حبیبی که در سال‌های ١٣٩٩ و ۱۴۰۰ نیز از آموزش و پروش اخراج شده بود، با حکم دیوان عدالت اداری به صورت موقت به سر کار باز گشته بود، با حکم جدید هیات تخلفات اداری وزارت اموزش و پرورش و تایید این حکم بوسیله دیوان عدالت اداری از آموزش و پرورش اخراج شد.
بر اساس این گزارش، در حکم هیات تخلفات اداری، برای این معلم مبارز که دارای ۲۱ سال سابقه کاری بوده، «شرکت و راه اندازی تجمعات صنفی و عضویت در کانون صنفی معلمان» بعنوان اتهام ذکر شده است.

محمد حبیبی در تاریخ ١۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، توسط ماموران امنیتی در محل کار خود بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. ماموران پس از بازداشت اقدام به تفتیش منزل آقای حبیبی کردند.
آقای حبیبی پیش‌تر در تاریخ ١٠ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و در تاریخ ١٩ بهمن‌ماه ۱۴۰۱، از زندان اوین آزاد شده بود. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محمد حبیبی، سخنگوی کانون صنفی معلمان روز چهارشنبه ٢٠ مهرماه ۱۴۰۱، در دادسرای اوین برگزار شد. آقای حبیبی نهایتاً در آبان‌ماه ۱۴۰۱، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام  «اجتماع و تبانی» به سه سال و هفت ماه، بابت اتهام  «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس، دو سال محرومیت از فعالیت و عضویت در گروه‌ها و منع خروج از کشور محکوم شد.

کولبرنیوز

Next Post

انتظارات از جنبش دانشجویی در سال تحصیلی جدید

ی سپتامبر 24 , 2023
قرار است روز دوشنبه سوم مهرماه، دانشگاه‌های ایران با بیش از ۴ میلیون دانشجو گشایش یابند. سران و عمال جمهوری اسلامی هراس خود را از گسترش جنبش دانشجویی در سال تحصیلی جدید پنهان نمی‌کنند. طی ماه‌های تابستان به عنوان اقدامات پیشگیرانه ده‌ها فعال جنبش دانشجویی را بازداشت و یا از […]
IMG 2835

You May Like