تهران؛ انتقال نازیلا معروفیان به بند زنان زندان اوین

نازیلا معروفیان، روزنامه‌نگار و دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی، از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند زنان این زندان منتقل شد.

photo 2023 07 23 18 15 34

به گزارش کولبرنیوز به نقل از هرانا، نازیلا معروفیان، روزنامه‌نگار و دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی، از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند زنان این زندان منتقل شد. به گزارش هرانا یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این روزنامه‌نگار گفته است که: اخیرا خانم معروفیان از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین، به بند زنان این زندان منتقل شده است. هم‌چنین علی‌رغم تعیین وثیقه سیصد میلیون تومانی، تاکنون از آزادی این روزنامه‌نگار ممانعت به عمل آمده است.

نازیلا معروفیان، دانشجوی روزنامه‌نگاری دانشگاه علامه طباطبایی، اهل سقز و ساکن تهران، روز ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ پس از مراجعه به شعبه یک دادسرای اوین بازداشت شده و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.
‏در تاریخ ۱۳ تیرماه ۱۴۰۲، ماموران وزارت اطلاعات با هجوم به منزل ‌ شخصی نازیلا معروفیان⁩، اقدام به تفتیش منزل، ضبط برخی از لوازم دیجیتال از جمله لبتاپ و تلفن همراه وی کردند. همزمان این روزنامه‌نگار در تویتی از احضار خود به شعبه یک دادسرای اوین خبر داده و اعلام کرده بود که باید روز شنبه ۱۷ تیرماه به این مرجع قضایی مراجعه نماید.
نازیلا معروفیان، در تاریخ ۸ آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ و در جریان خیزش انقلابی ژینا، به دلیل مصاحبه با امجد امینی، پدر ژینا امینی بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین انتقال داده شد.
او پس از ۷۲ روز بازداشت، ۱۹دی‌ماه ۱۴۰۱با قید وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی به‌ صورت موقت از زندان «قرچک ورامین» آزاد شد.

Next Post

نوسود؛ ضرب و شتم یک کولبر توسط نیروهای هنگ‌مرزی

ی جولای 23 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود یک کولبر را مورد ضرب و شتم قرار داده و گوشی تلفن همراه او را نیز شکستند. به گزارش کولبرنیوز، روز شنبه ٣١ تیرماه ۱۴۰۲، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی نوسود یک کولبر با هویت “بشیر […]
image 33
Telegram Channel