تهران؛ الهە محمدی بە ۱۲ سال و نیلوفر حامدی بە ۱۳ سال حبس محکوم شدند

بر اساس احکام بدوی شعبە ١٥ دادگاه انقلاب اسلامی، الهە محمدی و نیلوفر حامدی بە اتهام “همکاری با دولت متخاصم”، “اجتماع و تبانی بر ضد امنیت کشور” و “فعالیت تبلیغی علیە نظام” بە ترتیب بە ۱۲ و ۱۳ سال حبس محکوم شدند.

telegram cloud photo size 4 5884470938211303448 y

بە گزارش کولبرنیوز، بر اساس احکام بدوی شعبە ١٥ دادگاه انقلاب اسلامی، الهە محمدی بە ۱۲ سال حبس و نیلوفر حامدی بە ۱۳ سال حبس و مجازات تکمیلی دو سال ممنوعیت از عضویت در احزاب، گروه‌های سیاسی و فعالیت در فضای مجازی، رسانه‌ها و مطبوعات، محکوم شدند.

بر اساس رای صادرە، الهه محمدی به اتهام “همکاری با دولت متخاصم”، به ۶ سال حبس، “اجتماع و تبانی بر ضد امنیت کشور”  بە ۵ سال و “فعالیت تبلیغی علیە نظام” به یک سال حبس محکوم شد.

نیلوفر حامدی نیز به اتهام “همکاری با دولت متخاصم” به تحمل ۷ سال حبس، “اجتماع و تبانی بر ضد امنیت کشور”  ۵ سال حبس و “فعالیت تبلیغی علیە نظام” به تحمل یک سال حبس محکوم شد. 

درصورت تایید حکم صادرە از سوی دادگاه تجدید نظر، با اعمال ماده ۱۳۴ مجازات اسلامی، مجازات اشد ۶ سال حبس برای الهه محمدی و ۷ سال حبس برای نیلوفر حامدی با احتساب ایام بازداشتی، قابل اجرا خواهد بود.

لازم بە ذکر است، جلسە دادگاه رسیدگی بە اتهامات این دو روزنامەنگار در اردیبهشت‌ماه سال جاری در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی بصورت غیر علنی برگزار شد.

نیلوفر حامدی، روزنامه‌نگار گروه اجتماعی روزنامه شرق، روز ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱ در منزلش در تهران دستگیر و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او پس از سپری کردن نزدیک به سه ماه بازداشت در بند ۲۰۹، به همراه الهه محمدی در تاریخ ۲۷ آذرماه ١۴٠١ به زندان زنان قرچک ورامین منتقل شد و  در تاریخ ۱١ اردیبهشت‌ماه سال جاری، بهمراه چند تن از زندانیان و متهمان سیاسی دیگر، به زندان اوین انتقال یافت. این خبرنگار اولین بار بە دنبال انتشار گزارشی از جان باختن ژینا امینی بازداشت شده بود. 

الهه محمدی، در تاریخ ۷ مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد. وی در تاریخ ١٨ بهمن‌ماه سال گذشته، از زندان قرچک ورامین به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و مجدداً پس از یک روز، از زندان اوین به زندان قرچک ورامین انتقال یافت. الهه محمدی خبرنگاری است که به شهر سقز رفت و گزارش مرگ ژینا امینی و مراسم خاکسپاری او را تهیه و در روزنامه هم میهن منتشر کرد. این خبرنگار بازداشتی بهمراه نیلوفر محمدی و چند تن از زندانیان و متهمان سیاسی دیگر، در تاریخ ۱١ اردیبهشت‌ماه سال جاری، از بند ۸ زندان قرچک ورامین به زندان اوین منتقل شد.

کولبرنیوز

Next Post

ارومیه؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی امیر سیدی

ی اکتبر 22 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it امیر سیدی، شهروند اهل مهاباد علی‌رغم گذشت دو ماه از زمان دستگیری، کماکان بصورت بلاتکلیف در یکی از بازداشتگاه های امنیتی در ارومیه بسر می‌برد.  به گزارش کولبرنیوز، امیر سیدی شهروند اهل مهاباد علی‌رغم گذشت دو ماه از […]
IMG 3116

You May Like