تماس “رسول بداقی و شعبان محمدی” با خانواده خود

در روزهای اخیر رسول بداقی و شعبان محمدی با خانواده خود تماس داشتند هر دو معلم زندانی با روحیه بالا برای همه فعالان صنفی و معلمان ایران سلام گرم رسانده‏اند.

ر

رسول بداقی گفته که با “ژاک پاریس” که معلم ابتدایی در پاریس است در یک بند به سر می‏برند. بداقی در این تماس گفته که شوی تلویزیونی صدا و سیما را از زندان دیده و به محض آزادی از صدا و سیما به خاطر افترا و اتهامات بی‏اساس شکایت خواهد کرد.
او گفته دیدار با دو معلم فرانسوی امری بسیار عادی و متعارف بوده و در دیدار مدعی آقایان، هیچ چیز خاصی جز گفتگو در زمینه نظام آموزشی انجام نشده است و اساساً معلمان جز تبادل درباره مسائل آموزشی به هیچ امری سری دسترسی ندارند‌. از همین رو بداقی تاکید کرده که زیر بار هیچ یک از بازجویی‌ها نرفته است.

شورای هماهنگی ضمن محکوم کردن دوباره اقدام غیر قانونی صدا و سیما تاکید می کند این رسانه بر خلاف اصل ۳٧ قانون اساسی در رابطه با معلمان بازداشتی عمل نموده است:
«اصل، برائت است و هیچ کس از نظر قانون مجرم شناخته نمی‏شود، مگر این که جرم او در دادگاه صالح ثابت گردد.»
طبق این اصل جرم صدا و سیما محرز بوده و این حق برای معلمانی که اسم و تصویر آنها پخش شده و بدون ارائه هیچ مدرکی اتهاماتی علیه آنها مطرح شده، محفوظ است که از صدا و سیما شکایت کنند.

کولبرنیوز

Next Post

جان باختن هفتمین کودک بلوچ بر اثر سقوط در کانال آب طی ده روز گذشته

س مه 24 , 2022
یک کودک بلوچ در کانال آب شهرستان میناب سقوط کرد و جان باخت. به گزارش رسیده روز دوشنبه ۲ خرداد ماه ۱٤٠١ یک کودک خردسال بلوچ در کانال آب سقوط کرد و جان خود را از دست داد. هویت این کودک خردسال بلوچ “مریم” ۲۰ ماهه اهل روستای پازیارت از […]
photo 2022 05 23 23 06 37

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی