تفتان؛ کشته و زخمی شدن دو سوختبر بلوچ

در پی واژگونی و آتش سوری خودرو در شهرستان تفتان، دو سوختبر بلوچ کشتە و زخمی شدند.

به گزارش کولبرنیوز بە نقل از حال وش، بامداد روز یکشنبه ۱۹ فروردین ماه ۱۴۰۳، در پی واژگونی یک خودرو سوختبر که منجر به آتش سوزی آن در حد فاصل منطقه گوهرکوه در شهرستان تفتان شده یک سوختبر بلوچ در شعله‌های آتش جان خود را از دست داده و یک تن دیگر مجروح شد.

هویت سوختبر بلوچ جان باخته، «وحید ساسولی» ۳۰ ساله اهل و ساکن زاهدان توسط حال وش احراز شده و از هویت سوختبر مجروح که شاگرد و همراه وی بوده تا لحظه تنظیم گزارش اطلاعی در دست نیست.

به گفته منابع محلی: «بامداد روز گذشته خودرو سوختبر تویوتا وانت در محدوده منطقه گوهر کوه واژگون شده و منجر به آتش گرفتن خودرو شده که راننده خودرو زنده زنده در شعله‌های آتش جان خود را از دست داده و شاگرد همراه وی نیز بشدت مجروح شده است.»

طبق گزارش‌های مستند شده توسط منابع محلی از یکم تا دهم فروردین ماه سال جاری در فاصله زمانی ده روزه ۲۵ سوختبر جان خود را از دست داده و ۱۸ تن دیگر مجروح گشته که عمدتا بر اثر تیراندازی مستقیم، تعقیب و گریز و خارک انداختن توسط نیروهای نظامی دچار حادثه واژگونی خودرو و آتش سوزی شده اند.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

نهبندان؛ کشته و زخمی شدن سه سوختبر در پی تصادف سه خودرو

د آوریل 8 , 2024
در پی تصادف سه خودرو و آتش‌سوزی در محور سربیشه به نهبندان، سە سوختبر بلوچ کشته و زخمی شدند. به گزارش کولبرنیوز بە نقل از رسانک، صبح امروز دوشنبه ٢٠ فروردین ماه ۱۴۰۳، برخورد سه خودروی سانتافه، ساینا و پراید در محور مواصلاتی سربیشه_نهبندان منجر به کشته شدن دو سوختبر […]
و زخمی شدن سه سوختبر در پی تصادف سه خودرو edited

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی