تشدید فشار مانع گسترش اعتراضات نیست

photo 2023 07 15 13 13 34

سران جمهوری اسلامی در این روزهای منتهی به سالگرد قتل حکومتی ژینا امینی و شروع خیزش انقلابی ژینا، بر شدت دستگیری‌ها، اعدام‌ها (از جمله اعدام در ملاء عام)، کشتن زیر شکنجه، احضارها و تهدیدها افزوده‌اند. آن‌ها ضمن عوض کردن تمام فرماندهان اصلی سپاه پاسداران در کوردستان علیه مردم معترض و مبارز نیز بر میزان توحش در زندان‌ها و در بیرون افزودند. دادسرایی در بوکان در روز پنجشنبه ٢٢ تیرماه احضاریه‌ای برای ۵۴ وکیلی فرستاده که پیشتر بیانیه‌ای را در حمایت از خانواده (ژینا) امینی منتشر کرده‌ بودند. در همین روز “شیرین حسین‌‌پوری، فریبا حسین‌‌پوری، شیما حسین‌‌پوری، شهروز حسین‌‌پوری و رحمان اسماعیلی” پنج تن از اعضای خانواده زنده‌یاد “آزاد حسین‌‌پوری” از جانباختگان انقلاب ژینا توسط اداره اطلاعات مهاباد احضار و مورد بازجویی قرار گرفتند. در همین روز چهار دختر نوجوان در رشت صرفاً به دلیل رقصیدن با موی افشان بازداشت شدند.
علی روحی، پدر حمیدرضا روحی، از جانباختگان خیزش انقلابی ژينا در تهران، در روز ۲۰ تیرماه بدلیل دادن فراخوان جهت برگزاری مراسم سالروز فرزند جانباخته‌اش دادگاهی گردید.
در روزهای ۱۸ تا ۲۰ تیرماه دست‌کم ۱۲ شهروند و فعال کورد بازداشت شدند. در همین روز چندین نفر در ملاء عام و در زندان‌ها به دار آویخته شده و دو مبارز مقاوم به نام‌های پیمان گلوانی، ۲۴ ساله، اهل مهاباد و موسی اسماعیلی ۳۵ ساله، و اهل روستای پسوی از توابع پیرانشهر توسط جلادان زندان اورمیه زیر شکنجه‌های هولناک جان باختند.

از دیگر سو، مبارزات و اعتراضات آنقدر زیاد است که در این‌جا تنها به چند مورد از مبارزه و اعتراض در یک هفته اخیر اشاره می‌شود.

روز پنجشنبه ٢٢ تیرماه جمعی از کارکنان بیمارستان میلاد تهران نسبت به بی‌توجهی مقامات به فراهم کردن امکان درمان رایگان برای افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی اعتراض کردند. در همین روز فعالین دانشجویی دانشگاه تهران در اعتراض به پذیرش نیروهای حشدالشعبی به عنوان دانشجو، طی انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند “پس نمی‌نشینیم دست روی دست نمی‌گذاریم و به شما اجازه حذف و انکار برابری‌‌طلبان و آزادی‌خواهان را نمی‌دهیم”.

بازنشستگان کارگری به روال چهارشنبه‌های گذشته در ۲١ تیرماه در شهرهای کرمانشاه، تهران، اصفهان، اردبیل و یزد با برپایی تجمعاتی نسبت به وضعیت بد معیشتی و عدم تحقق خواسته‌هایشان اعتراض کردند.

شماری از کارکنان و پرسنل شرکت پلیمر آریا ساسول بوشهر روز چهارشنبه ٢١ تیرماه برای چندمین بار دست از کار کشیدند. آن‌ها خواستار ٧ ماه حقوق موقعه، افزایش حقوق و بهبود وضعیت شغلی خود می‌باشند.
برپایه گزارشات دریافتی روز سه‌شنبه ۲۰ تیرماه جمعی از بازنشستگان کشوری در شهرهایی مانند، یزد، کرمانشاه، کرج، سنندج، اردبیل و ممسنی استان فارس متعاقب فراخوان از پیش اعلام‌شده و در اعتراض به عدم تحقق خواسته‌هایشان مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود برای افزایش حقوق و مزایا دست به تجمع زدند.

روز دوشنبه ١٩ تیرماه شمار زیادی از ساکنان استان مازندران در اعتراض به کمبود آرد برای تهیه نان مردم و مسافران جلوی نانوای‌ها دست به برگزاری تجمع زدند.
روز دوشنبه ١٩ تیرماه،شمار زیادی از بازنشستگان مخابرات در شهرهای مختلف ایران در اعتراض به اجرا نشدن مطالبات خود تجمع اعتراضی برگزار کردند.
براساس گزارشات منتشرشده، روز دوشنبه ١٩ تیرماه، مردم زاهدان ضمن ایجاد صف‌های طولانی در مقابل اداره آب و فاضلاب و اداره برق به کمبود آب و برق اعتراض کردند.
روز یکشنبه ١٨ تیرماه شماری از کارگران شاغل در شرکت “او.دی.سی.سی” واقع در پتروشیمی گچساران در محل کار خود دست به تجمع اعتراضی زدند. کارگران در کنار سایر مطالبات خواستار تعیین تکلیف وضعیت شغلی خود، افزایش دستمزدها، کاهش ساعات کاری و همچنین اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل می‌باشند.
صبح روز شنبه ۱۷ تیرماه جمعی از کارگران پیمانکاری ارکان ثالث وزارت نفت با برپایی تجمعی مقابل نهاد ریاست جمهوری خواستار پیگیری موضوع حذف پیمانکاران از وزارت نفت شدند.
به گفته کارگران ارکان ثالث: قریب به ١٠۵ هزار نفر به صورت شرکتی در شرکت‌های دولتی تابعه وزارت نفت اعم از شرکت گاز، نفت، حفاری، پالایش، پخش فرآورده‌های نفتی مشغول کار هستند که درخواست همه آن‌ها خروج شرکت‌های پیمانکاری و عقد قرارداد مستقیم با وزارت نفت است.
شهروندان زاهدان در روز جمعه ١۶ تیرماه در راهپیمایی اعتراضی خود همچنین خواهان آزادی زندانیان سیاسی از جمله عباس دریس و توماج صالحی شدند. آن‌ها هم‌چنین با در دست گرفتن پلاکاردی با نوشته «مرگ بر خامنه‌ای»، شعار «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» سر دادند.


این اعتراضات در محتوای واقعی خود عرصه‌های جدایی‌ناپذیر از انقلاب ژینا هستند و از آن نیرو می‌گیرند. انقلابی که گریبان رژیم جمهوری اسلامی را تا سرنگونی انقلابی این رژیم رها نخواهد ساخت.

Next Post

ارومیه؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی ثریا قیطران

ش جولای 15 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it ثریا قیطران، شهروند ساکن پیرانشهر علی‌رغم گذشت ۱۹ روز از زمان دستگیری، کماکان در بند زنان زندان ارومیه در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برد. به گزارش کولبرنیوز, ثریا قیطران، کماکان در بند زنان زندان ارومیه در بازداشت بلاتکلیفی بسر می‌برد. […]
photo 2023 07 15 13 16 35
Telegram Channel