ترکیه؛ وضعیت نگران‌کننده الهام مدرسی زندانی سیاسی سابق+ویدیو

الهام مدرسی هنرمند نقاش و زندانی سیاسی سابق که از بیماری ژنتیکی کبد رنج می‌برد، بار دیگر به دلیل خونریزی داخلی در بیمارستانی در ترکیه بستری شد.


به گزارش کولبرنیوز، الهام مدرسی هنرمند نقاش و زندانی سیاسی سابق که از بیماری ژنتیکی کبد رنج می‌برد، بار دیگر به دلیل خونریزی داخلی در بیمارستانی در ترکیه بستری شد. بر اساس این گزارش الهام مدرسی توانایی حرف زدن ندارد و در یک ماه گذشته نیز نتوانسته است غذا بخورد. وضعیت نامساعد سلامتی وی موجب افزایش نگرانی‌های خانواده‌ و دوستان نامبرده شده است.

الهام مدرسی هنرمند نقاش اهل سنندج صبح روز چهارشنبه ۱۱ آبان‌ماه ۱۴۰۱ در منزل خود در فردیس کرج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان کچویی کرج منتقل شد. او نهایتاً روز یکشنبه ۲ بهمن‌ماه ۱۴۰۱، الهام مدرسی، شهروند معترض بازداشتی با تودیع قرار وثیقه بطور موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان کچویی کرج آزاد شد.

الهام مدرسی روز دوشنبه ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۱، به همراه ۱۴ زن بازداشتی دیگر در زندان کچویی کرج دست به اعتصاب غذا زده بودند.

الهام مدرسی در دوران بازجویی تحت آزارهای روحی شدید بوده و ساعت‌ها با چشم بند تحت بازجویی قرار گرفتە است. بازجویان برای تخریب روحیه الهام به دروغ به او گفته‌ بودند که برادرش که تازه عمل پیوند کبد کرده بود در اتاق مجاور تحت شکنجه است و مادرش نیز فوت کرده است تا او را برای اعتراف اجباری تحت فشار بگذارند. همچنین بازجویان الهام را تحت فشار قرار داده بودند و به او گفتە بودند که چند نفر را بازداشت کرده‌ایم و اگر اعتراف کنی که لیدر این گروه بودی تو را آزاد خواهیم کرد.

کولبرنیوز

Next Post

بانه؛ زخمی شدن یک کولبر اهل بوکان توسط نیروهای هنگ‌مرزی

ج دسامبر 22 , 2023
براثر تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی “هه‌نگه‌ژال بانه” یک کولبر زخمی شد. به گزارش کولبرنیوز روز چهارشنبه ۲۹ آذرماه ۱۴۰۲، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی “هه‌نگه‌ژال بانه” گروهی از کولبران را مورد هدف تیراندازی مستقیم قرار دادند که در نتیجه آن یک کولبر با هویت «زانیار صبور» ٢٣ ساله و […]
شدن یک کولبر اهل بوکان توسط نیروهای هنگ‌مرزی

You May Like