تداوم بازداشت و بی‌خبری از وضعیت پشتیوان و اسرین افسر

پشتیوان و اسرین افسر، برادر و خواهر اهل روستای “نی” از توابع شهر مریوان علی‌رغم گذشت بیش از به ترتیب چهار ماه و حدوداً یک ماه از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برند. بی‌خبری از سرنوشت پشتیوان افسر و خواهرش اسرین افسر، به نگرانی خانواده آن‌ها دامن زده است.

photo 2023 07 12 16 47 31

به گزارش کولبرنیوز، پشتیوان افسر شهروند اهل مریوان، پس از گذشت بیش از چهار ماه از زمان دستگیری، و خواهرش اسرین افسر پس از گذشت حدود یک ماه از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برند. بر اساس این گزارش علی‌رغم مراجعات خانواده این دو شهروند به نهادهای امنیتی و قضایی، مسئولان مربوطه از ارائه پاسخی روشن در رابطه با سرنوشت این برادر و خواهر خودداری می‌کنند.
پشتیوان افسر در اسفندماه ۱۴۰۱ و اسرین افسر در ۲۴ خردادماه ۱۴۰۲، به ترتیب توسط اطلاعات سپاه پاسداران و اداره اطلاعات بازداشت شده و کماکان در بازداشتگاه نگهداری می‌شوند.

پشتیوان افسر پیش‌تر نیز در جریان اعتراضات آبان‌ماه سال ٩٨ بازداشت و پس از یک‌ماه با تودیع قرار وثیقه آزاد شد. وی نهایتاً توسط دستگاه قضایی به تحمل پنج سال حبس محکوم شد و روز ۱۴ آبان‌ماه ١٣٩٩، جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به زندان مرکزی سنندج انتقال یافت. نهایتاً پس از مدتی حبس به صورت مشروط آزاد شده بود.

پشتیوان افسر که هم‌اکنون در بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به قرارگاه شهرامفر در سنندج به سر می‌برد، در این مدت از حق تماس، ملاقات و دسترسی به وکیل محروم است.
اسرین افسر در تمامی مدت سپری‌شده از ملاقات حضوری با خانواده و همچنین دسترسی به وکیل محروم بوده و تنها در یک مورد تماس تلفنی کوتاه از بازداشت خود توسط اداره اطلاعات خبر داده است.

کولبرنیوز

Next Post

سنندج؛ بازداشت دو شهروند توسط نیروهای امنیتی

چ جولای 12 , 2023
طه کریمی و مختار شریفی، دو شهروند اهل سنندج توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. به گزارش کولبرنیوز به نقل از هرانا، طه کریمی ۴۲ ساله و مختار شریفی اهل سنندج توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند.بر اساس این […]
photo 2023 07 12 18 23 40

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی