تداوم بازداشت و بی‌خبری از وضعیت ماشالله کرمی

ماشالله کرمی، پدر محمد مهدی کرمی، معترض اعدام شده، علی‌رغم گذشت بیش از ۷۳ روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برد. بی‌خبری از وضعیت آقای کرمی، موجب افزایش نگرانی خانواده و بستگان او شده است.

IMG 3147

به گزارش کولبرنیوز، ماشالله کرمی پدر محمد مهدی کرمی، در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برد. علی‌رغم گذشت ۷۳ روز از زمان دستگیری ماشالله کرمی، تاکنون از محل نگهداری او اطلاعی در دست نیست. بر اساس این گزارش همسر و پسر ماشالله کرمی در پی هجوم‎های چندباره ماموران به منزلشان، به ناچار خانه را ترک کرده و به مکان نامعلومی رفته‌اند. 

ماشالله کرمی از تاریخ دوم مهرماه ۱۴۰۲، تاکنون هیچ‌گونه تماسی با خانواده‎اش نداشته و آن‌ها مطلقاً اطلاعی در مورد شرایط او و پرونده‌اش ندارند. ماموران امنیتی در هنگام دستگیری او در تاریخ ۳۱ مردادماه ١۴٠٢، تمام وسایل الکترونیکی را ضبط و کارت‌های بانکی این خانواده را نیز مسدود کرده‌اند. 

طی این مدت خانواده کرمی به شدت تحت فشار قرار داشته‌اند تا به هیچ عنوان در مورد شرایط او اطلاع‌رسانی نکنند و حق تماس و رفت‌و‌آمد نیز از آنان سلب شده است. علی‌رغم همه این کنترل‌ها، یک مامور نیز بصورت دائم آن‌ها را زیر نظر داشته و دوبار پس از بازداشت آقای کرمی نیز خانه آن‌ها مورد یورش ماموران قرار گرفته است. ماموران تمام یادگاری‌ها، مدال‌ها و وسایل محمدمهدی را تخریب کرده و لباس‌های او را آتش زده‌اند. هم‌چنین چمن‌کاری‌های اطراف سنگ مزار او را نیز تخریب کرده‌اند.

ماشالله کرمی در روز سه‌شنبه ۳١ مردادماه ١۴٠٢، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

تا زمان تنظیم این گزارش از اتهامات مطروحه علیه آقای کرمی اطلاعی در دسترس نمی‌باشد. 

سحرگاه روز شنبه ۱۷ دی‌ماه ۱۴۰۱، حکم اعدام محمد مهدی کرمی و محمد حسینی، از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری در پرونده موسوم به “قتل بسیجی روح الله عجمیان”، اجرا شد.

Next Post

جان باختن یک سوختبر در پی سانحە جادە‌ای در محور زاهدان به خاش

ج نوامبر 3 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it شامگاه جمعه ۱۲ آبان‌ماه ۱۴۰۲، در پی سانحه جاده‌ای، یک سوختبر بلوچ جان خود را از دست داد. به گزارش کولبرنیوز، به نقل از حال‌وش، شامگاه جمعه ۱۲ آبان‌ماه ۱۴۰۲، در پی برخورد یک دستگاه خودرو پراید سوختبر […]
IMG 3145