تداوم بازداشت و بی‌خبری از وضعیت فعال کارگری سیدخالد حسینی

علیرغم گذشت یک ماه و نیم از زمان بازداشت، همچنان از وضعیت سیدخالد حسینی فعال کارگری و یکی از اعضای کمپین “نه به اعدام” سنندج خبری در دست نیست.

تداوم بازداشت و بی‌خبری از وضعیت فعال کارگری سیدخالد حسینی
تداوم بازداشت و بی‌خبری از وضعیت فعال کارگری سیدخالد حسینی

به گزارش کولبر نیوز امروز شنبه چهاردهم آبان‌ماه ۱۴۰۱، سیدخالد حسینی فعال کارگری و از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری و هم‌چنین از اعضای “کمپین نه به اعدام” سنندج علیرغم گذشت یک ماه و نیم از زمان دستگیری توسط نهادهای امنیتی خانواده او همچنان در بی‌خبری به سر می‌برند و از وضعیت نامبرده خبری ندارند.

سیدخالد حسینی در جریان دستگیری‌های گسترده اخیر روز سی‌ام شهریورماه توسط نیروهای امنیتی شهر سنندج دستگیر شد و از آن روز کماکان در بازداشت به سر می‌برد و هیچ‌گونه اطلاعاتی از دلایل بازداشت و وضعیت وی به خانواده‌اش اعلام نشده است.

نهادهای امنیتی در جریان اعتراضات توده‌ای اخیر همزمان با بازداشت‌های فله‌ای معترضین دست به بازداشت گسترده‌ی فعالین کارگری و مدنی در سنندج زده‌اند و صدها نفر از این فعالین را بازداشت کرده‌اند.

آقای حسینی به همراه تعداد دیگری از شهروندان در اواخر شهریورماه سال ۱۳۹۷ در پی اعتراض به اجرای حکم اعدام سه زندانی سیاسی کرد رامین حسین‌پناهی، لقمان مرادی و زانیار مرادی توسط نهادهای امنیتی بازداشت و در نهایت توسط دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی سعیدی به اتهام “اجتماع و تبانی از طریق تبلیغ برای اعتصاب عمومی در کردستان پس از اعدام سه زندانی سیاسی کرد” به سه سال حبس تعزیری محکوم شده بود.
این فعال کارگری پیشتر نیز در روز دوشنبه ۴ آذرماه ۱۳۹۸ در سنندج، توسط ماموران امنیتی بازداشت شده بود نهایتاً روز پنجشنبه ۲۸ آذرماه ۱۳۹۸ موقتاً و با تودیع قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.

کولبرنیوز

Next Post

انتقال فعال کارگری سیدخالد حسینی به زندان مرکزی سنندج

ش نوامبر 5 , 2022
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it سیدخالد حسینی فعال کارگری شناخته شده شهر سنندج و از اعضای کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری پس از حدود یک ماه و نیم بازداشت و بازجویی در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج، امروز به زندان مرکزی […]
photo 2022 11 05 19 10 22

You May Like