تداوم بازداشت لیلا حسین‌زاده در زندان عادل‌آباد شیراز علیرغم نیاز به رسیدگی پزشکی

لیلا حسین‌زاده فعال دانشجویی و زندانی سیاسی علی‌رغم گذشت بیش از دو ماه از زمان دستگیری و ابتلا به بیماری خودایمنی کماکان در زندان عادل‌آباد شیراز در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برد.

photo 2022 11 05 09 35 39

به گزارش کولبر نیوز امروز شنبه چهاردهم آبان‌ماه ١۴٠١، لیلا حسین‌زاده فعال دانشجویی و زندانی سیاسی علیرغم گذشت ٧٧ روز از زمان دستگیری و دست و پنجه نرم کردن با بیماری خودایمنی، کماکان در زندان عادل‌آباد شیراز در بازداشت بسر می‌برد.

ابوالفضل حسین‌زاده، برادر این فعال صنفی دانشجویی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در این رابطه نوشت: عوارض بیماری لیلا حسین‌زاده شدید شده است و او باید زیر نظر پزشک متخصص تحت درمان قرار گیرد.
او پیشتر نیز در صفحه شخصی خود نوشته بود: با توجه به دو بار تاییدیه پزشک قانونی تهران مبنی بر عدم تحمل حبس، لیلا حسین‌زاده همچنان در حبس است. او به خاطر بیماری‌اش می‌بایست مدام تحت نظر فوق تخصص درمانش را ادامه دهد و داروهای مصرفی‌اش عوارض شدیدی دارند.

لیلا حسین‌زاده روز شنبه ۲۹ مردادماه ۱٤٠١، توسط نیروهای امنیتی تهران در خیابان و مقابل منزل شخصی‌اش همراه با ضرب و شتم بازداشت شد و بعد از مدت کوتاهی از بازداشتگاه ۲۰۹ زندان اوین به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ منتقل شد.
لیلا حسین‌زاده در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ به دلیل بروز بیماری صعب‌العلاج “خودایمنی” مشمول «عدم تحمل کیفر» شناخته و از زندان آزاد شده بود. با این حال این دومین بار است که علی‌رغم به رسمیت شناخته شدن بیماری‌اش توسط نیروهای وزارت اطلاعات همراه با ضرب و شتم بازداشت می‌شود.
لیلا حسین‌زاده پیشتر توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاده از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” به پنج سال حبس تعزیری و دو سال منع فعالیت در فضای مجازی محکوم شده بود.

کولبرنیوز

Next Post

تداوم بازداشت و بی‌خبری از وضعیت فعال کارگری سیدخالد حسینی

ش نوامبر 5 , 2022
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it علیرغم گذشت یک ماه و نیم از زمان بازداشت، همچنان از وضعیت سیدخالد حسینی فعال کارگری و یکی از اعضای کمپین “نه به اعدام” سنندج خبری در دست نیست. به گزارش کولبر نیوز امروز شنبه چهاردهم آبان‌ماه ۱۴۰۱، […]
تداوم بازداشت و بی‌خبری از وضعیت فعال کارگری سیدخالد حسینی

You May Like