تداوم بازداشت رضا شهابی و حسن سعیدی با وجود اتمام مراحل بازجویی

چهارمین ماه بازداشت دو فعال کارگری رضا شهابی و حسن سعیدی با وجود اتمام‌مراحل بازجویی وبسته شدن پرونده.

photo 2022 08 17 21 26 08

به نقل از سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، رضا شهابی و‌ حسن سعیدی، از اعضای شناخته شده و فعال سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و‌حومه در حالی وارد چهارمین ماه بازداشت خود می‌شوند که بازجویی آن‌ها به اتمام رسیده و هیچ گونه وجاهت قانونی برای تداوم بازداشت این دو‌ فعال کارگری که مشخصاً فعالیت‌شان در دفاع از حقوق کارگران و فعالیت‌های سندیکایی بوده، وجود ندارد.

این دو‌فعال سندیکایی به دنبال سناریوسازی اخیر وزارت اطلاعات علیه جمعی از فعالین شناخته شده و محبوب کارگری و‌ معلمی به ترتیب در تاریخ ۲۲ و ۲۸ اردیبهشت با هجوم نیروهای امنیتی به منازلشان در مقابل چشمان همسر و‌ فرزندانشان بازداشت شدند و بیش از دو‌ماه تحت بازجویی‌های مکرر و طولانی قرار داشتند. در اعتراض به تداوم بازجوییها، عدم‌ ملاقات حضوری با خانواده‌هایشان و‌ رفتارهای توهین‌آمیز بازجویان، رضا شهابی به مدت ٤٢ روز و‌ حسن سعیدی به مدت ۳۹ روز دست به اعتصاب غذا زدند که بدنبال ملاقات حضوری با خانواده و پایان بازجویی‌ها و‌ به درخواست خانواده؛ ها، سندیکا و دیگر تشکلات کارگری به اعتصاب غذای خود پایان دادند.
با این وجود کماکان آن‌ها را بدون هیچ‌گونه دلیل قابل قبولی در حبس نگه داشته‌اند.

سندیکای کارگران شرکت واحد به تداوم حبس اعضای خود شدیداً معترض بوده و خواهان آزادی فوری رضا شهابی و‌ حسن سعیدی و‌دیگر کارگران و‌ معلمان بازداشتی می‌باشد.

Next Post

غرق شدن پنج کودک و نوجوان در رودخانه سرباز

پ آگوست 18 , 2022
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it غرق شدن پنج کودک و نوجوان در رودخانه سرباز و جانباختن دو نفر از آن‌ها. به گزارش رسیده امروز چهارشنبه ٢۶ مردادماه ١٤٠١، پنج کودک و نوجوان اهل شهر پیشن در رودخانه سرباز و زیر پل ورودی پیشن غرق شدند.بدنبال […]
photo 2022 08 17 22 57 30
Telegram Channel