تایید حکم ۵ سال حبس شعبان محمدی در دادگاه بدوی

حکم پنج سال حبس تعزیری شعبان محمدی از اعضای هیات مدیره انجمن صنفی معلمان کردستان-مریوان پس از رد درخواست واخواهی در دادگاه بدوی عینا تایید شد.

به گزارش کولبر نیوز به نقل از شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، حکم ۵ سال زندان تعزیری شعبان محمدی فعال صنفی معلمان کردستان و از اعضای هیات مدیره انجمن صنفی معلمان کردستان-مریوان که در تاریخ ۱۷ آذرماه ۱۴۰۱ بصورت غیابی توسط دادگاه انقلاب مریوان صادر شده بود، پس از رد درخواست واخواهی در تاریخ ۱۶ اسفندماه ١۴٠١ در دادگاه بدوی عینا تایید شد. در حکم صادره که به وکیل آقای شعبان محمدی ابلاغ گردیده آمدە است: «واخواهی نسبت به رای صادره در مورد شکایات دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان مریوان-دادستان علیه شعبان محمدی مبنی بر تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی و توهین به مقامات و مامورین و عضویت در جمعیت‌های معارض کشور رسیدگی و حکم غیابی تایید شد.»

گفتنی است که پیشتر قاضی دادگاه انقلاب مریوان، با علم به زندانی بودن شعبان محمدی، جلسه دادگاه او را ۲۰ تیرماه ۱۴۰۱ تعیین کرده بود درحالی که در زندان احضاریه به ایشان ابلاغ نشده بود. روحی، قاضی دادگاه انقلاب مریوان، روز ۱۷ آذرماه، شعبان محمدی را محکوم و رای ۵ سال حبس تعزیری را به صورت غیابی صادر کرده بودند. نکته‌ی مهم اینکه، این رای محکومیت قبل از ابلاغ به آقای محمدی یا وکیل ایشان، ابتدا در رسانه‌های وابسته به نهادهای امنیتی و وزارت اطلاعات منتشر شده بود و متعاقباً وکیل ایشان با مراجعه به شعبه، رای صادره را حضوری دریافت کردند.
به دلیل عدم‌ حضور آقای محمدی یا وکلای ایشان در جلسه‌ی دادگاه، آقای محمدی در فاصله‌ی مهلت ۲۰ روزه بعد از ابلاغ حکم، درخواست واخواهی نمودند. نهایتاً روز دوشنبه ۲۴ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ جلسه واخواهی از رای صادره در دادگاه انقلاب مریوان، شعبه صادر کننده رای، با حضور دکتر طاهر توحیدی وکیل آقای محمدی برگزار گردید.

کولبرنیوز

Next Post

در گرامیداشت ۳۵مین سالگرد جانباختگان بمباران شیمیایی حلبچه و پیشمرگان گردان شوان

پ مارس 16 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it ۳۵ سال پیش درست در چنین روزی، در ساعت ۱۱ و ۳۵ دقیقه صبح، چند هواپیمای بمب‌افکن رژیم بعث عراق بر روی آسمان شهر کوچک حلبچە در کردستان می‌چرخیدند، و اولین بمب‌های شمیایی خود را بر سر کودکان، […]
photo 2023 03 16 18 18 24

You May Like