بیانیە سندیکا و انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی مریوان و سروآباد در رابطە با حملات نژادپرستانە علیە کارگران افغانستانی در ایران

photo 2023 10 04 20 21 54

در سال‌های پایانی دهه ۶۰ و در بحبوحه جنگ ایران و عراق تمام شهرهای کردستان و مناطق غربی ایران مملو از مهاجرین عراقی و غالبا کوردهایی بود که بیشتر به کارگری مشغول بودند. در آن مقطع در افکار جمعی و عموما توسط رسانه‌های دست راستی و ناسیونالیست چنین تبلیغ می‌شد که عامل فقر و گرانی و بیکاری و فساد روزافزون دامن‌گیر مردم، مهاجرهای عراقی و نیروی کار ارزانی می‌باشد که تمام شهرها را در برگرفته است و اگر این‌ها نبودند ما وضعیت بهتری داشتیم. دیدیم که با پایان جنگ و تحولات بعد از آن و همچین تشکیل حکومت کوردی، تمامی مهاجرین به کشور خود بازگشتند. دیدیم که نه وضعیت کار و نه وضعیت معیشت، و نه فشار زندگی و فقر هیچکدام نه تنها بهتر نشد، کە بدتر هم شد!

امروز دیگر باید برای هر کسی محرز باشد که بوجودآورنده فقر نه نیروی کار بلکه سرمایه داریست. دولت‌های حامی سرمایه و همچنین احزاب و جریانات راست و فاشیستی با منحرف کردن اذهان عمومی و پیله کردن به مهاجر قصد دارند توپ را از زمین خود دور کرده و به انواع مختلف، خود ما کارگران و زحمت‌کشان را عامل بدبختی و فلاکت روزافزونمان بدانند. می‌خواهند از طریق باد زدن احساسات ناسیونالیستی و مذهبی کارگران و زحمتکشان را به جان هم بندازند و دشمنی طبقاتی با سرمایه را که مسبب جنگ و آوارگی و فقر و فلاکت می‌باشد حاشیه‌ای کنند و بە جایش دشمنی کورد و ترک و عرب و فارس و ایرانی و افغان و غیره را برجسته نمایند. این سیاست کثیف سرمایه‌داری است و از جانب کارگران آگاه و مترقی در ایران مورد تعرض قرار می‌گیرد.

مردم شریف و انساندوست ایران و طبقه کارگر آگاه به منافع خودش، فریب تبلیغات آزاردهنده و ضد انسانی مدیای راست را نمی‌خورند. ما کارگران اجازه نمی‌دهیم که دولت‌ها و جریانات پشت پرده، فقر و فلاکت و فشار معیشتی تحمیل شده به ما را دست‌آویز باد زدن ناسیونالیسم و سیاست‌های کثیف مهاجرستیزانه قرار دهند. ما متحدانه تمامی قدرت و ابزارهای طبقاتی خود را برای دفاع از کارگران مهاجر بکار خواهیم بست و با برادران و خواهران هم طبقه‌ای خود مستقل از اینکه چه ملیت و جنسیت و نژاد و مذهبی دارند اعلام همبستگی می‌کنیم و خیلی واضح و روشن هرگونه تعرض را با تعرض جواب خواهیم داد. دامن زدن به فضای مهاجرستیزی تحت هر عنوان و به هر بهانه‌ای، مستقیما در خدمت منافع ارتجاع و سرمایه و علیه آزادگی و شرافت انسانی می‌باشد.

۱۴۰۲/۷/۱۲

سندیکا و انجمن صنفی کارگران و استادکاران ساختمانی مریوان و سروآباد

کولبرنیوز

Next Post

آبدانان؛ بازداشت یک شهروند توسط نیروهای امنیتی

چ اکتبر 4 , 2023
احمد تکلیفی شهروند اهل شهر آبدانان توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. به گزارش کولبرنیوز روز دوشنبه دهم مهرماه ۱۴۰۲، احمد تکلیفی شهروند اهل شهر آبدانان توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی بدون […]
photo 2023 10 04 21 03 00

You May Like