به مناسبت دومین سالگرد جانباختن رفیق فرهاد شعبانی

IMG 20230619 215611 161

فردا سه‌شنبه ۳٠ خردادماه ١۴٠٢ دومین سالگرد جانباختن رفیق فرهاد شعبانی از اعضای هیات مدیره کولبرنیوز و کارگرنیوز است. رفیق فرهاد پس از نزدیک به سه ماه دست‌وپنجه نرم کردن با بیماری سرطان معده، متاسفانه دو سال پیش در چنین روزی جان‌باختند. کاک فرهاد طی چهار سال کار و فعالیت مشترک با ما در کولبر نیوز و کارگر نیوز، تنها رفیق و همکار نبود، او برای ما الگوی پایداری و وفادار بودن به آرمان‌های انقلابی‌مان در راه رهایی کولبران، کارگران و مردم ستمدیده کوردستان از زیر یوغ نظام سرکوب‌گر جمهوری اسلامی بود.
کاک فرهاد از همان ماه‌های اول سر کار آمدن جمهوری اسلامی تا زمان جانباختنش به عنوان پیشمرگ در صفوف کومه‌له و جنبش انقلابی کوردستان و در راه رهایی طبقه کارگر و مردم ستمدیده کوردستان صادقانه و خالصانه جان‌فدایی و مبارزه کرد. کوه‌های مناطق جنوب کوردستان از هورامان، مریوان، کامیاران و سنندج گرفته تا دیواندره و سقز و مردم روستاهای این مناطق گواه و شاهد ۴۲ سال فداکاری و رشادت این رفیق و هم‌رزم‌مان بوده و هستند.
در جریان حمله داعش و گروه‌های تروریستی به روژئاوا، کاک فرهاد جزو اولین کسانی بود که در یک ماموریت تشکیلاتی عازم کوبانی و قامیشلو شد. رفتن به روژئاوا برای او تداعی‌گر ایام جوانی و مبارزه و مقاومت قهرمانانه مردم سنندج علیه رژیم تازه به قدرت رسیده جمهوری اسلامی در جریان نوروز خونین سنندج و فداکاری‌های مردم انقلابی شرق کوردستان بود.

متاسفانه رفيق فرهادپس از چندماه دست‌وپنجه نرم کردن با مرگ، سرانجام دو سال پیش در چنین روزی،کولبران،کارگران و مردم ستمدیده کوردستان را برای همیشه ترک کرد. یاد و خاطر این رفیق تا همیشه و برای همیشه در ذهن و دلهایمان خواهد ماند.

بدرود رفیق!
راهی نجیبانه برگزیدید!

هیات مدیره کولبرنیوز و کارگرنیوز

کولبرنیوز

Next Post

مهاباد؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی یک پدر و فرزند

س ژوئن 20 , 2023
علی دوریشی و فرزند منصور درویشی با گذشت بیش از چهل روز از زمان دستگیری کماکان در بازداشت نهادهای امنیتی می‌باشند و هيچ‌گونه خبری از سرنوشت‌شان در دسترس نمی‌باشد. به گزارش کولبرنیوز، علی درویشی ۵۲ ساله و فرزندش منصور درویشی ۳۰ که او نیز متاهل و دارای یک فرزند می‌باشد، […]
photo 2023 06 20 10 24 29

You May Like