بهنام موسیوند فعال مدنی آزاد شد

امروز سه‌شنبه دوم اسفندماه ١۴٠١، بهنام موسیوند فعال مدنی که چندی پیش از زندان رجایی‌شهر کرج به مرخصی استعلاجی اعزام شده بود، آزاد شد.

photo 2023 02 21 20 13 41

به گزارش کولبر نیوز بهنام موسیوند فعال مدنی که در مرخصی استعلاجی بود، آزاد شد. کماکان از جزئیات آزادی پیش از موعود این زندانی سیاسی اطلاعی در دسترس نمی‌باشد، اما محتمل است که آزادی این فعال مدنی به دنبال صدور بخشنامه عفو صورت گرفته باشد. بهنام موسیوند در اواخر آبان‌ماه ۱۴۰۱، پس از عمل جراحی به مرخصی درمانی اعزام شده بود که حکم آزادی وی در دادسرای اوین به وی ابلاغ شد.

بهنام موسیوند در تاریخ ۱۲ بهمن ماه ۱۳۹۶ توسط نیروهای امنیتی در منزل شخص‌اش بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. او در تاریخ ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۶ با تودیع قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد.
بهنام موسیوند شهریورماه ۱۳۹۸ توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی “محمد مقیسه” از بابت اتهام «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» به ۵ سال حبس تعزیری و از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم در مرحله تجدیدنظر توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران عیناً تایید و به او ابلاغ شد. بهنام موسیوند نهایتاً در تاریخ ۲۵ خردادماه ۱۳۹۹ پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین بازداشت و جهت تحمل دوره محکومیت خود به زندان اوین منتقل شد.

کولبرنیوز

Next Post

زنان بلوچی که آزادی را در گوشِ هم پچ‌پچ می‌کنند

چ فوریه 22 , 2023
مریم فومنی تا همین چند ماه قبل، تصویری که بسیاری از ایرانیان از زنان بلوچ داشتند به اخباری گره خورده بود که از قتل‌های ناموسی، خشونت‌ خانگی، کودک‌همسری و فقر زنان بلوچ مخابره می‌شد. آن‌هایی که شناخت بیشتری از بلوچستان داشتند زنان آن خطه را با سوزن‌دوزی‌ها و سفال‌های کلپورگان […]
Articles Title Image 1926

You May Like