بانه؛ زخمی شدن سه کولبر اهل شهرهای بوکان و سقز در نوارمرزی هەنگه‌ژال

سه کولبر اهل شهرهای بوکان و سقز با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال بانه زخمی شدند.

photo1700651456

به گزارش کولبرنیوز شامگاه سه‌شنبه ۳۰ آبان ماه ١۴٠٢، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال بانه به سوی گروهی از کولبران آتش گشودند که در نتیجه سه کولبر اهل شهرهای بوکان و سقر زخمی شدند. بر اساس این گزارش مراد (فامیلی نامشخص) حدوداً ۴۰ ساله و بهزاد (فامیلی نامشخص) حدوداً ۳۵ ساله هر دو اهل شهر بوکان و اسعد حسن‌پور ۲۵ ساله اهل روستای “جعفرخان” از توابع شهر سقز می‌باشد.
بر اساس این گزارش مراد از ناحیه سر، پشت و پشت پا زخمی شده است، بهزاد از ناحیه پشت و کمر زخمی شده است و اسعد حسن‌پور از ناحیه شکم به شدت زخمی شده است.
لازم به ذکر است که اسعد حسن‌پور به شدت جراحات وارده به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان صلاح‌الدین ایوبی شهر بانه منتقل شده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز طی دو ماه گذشته، از اول مهرماه تا ۳۰ آبان‌ماه ١۴٠۲، جمعاً ١۴۸ کولبر در مناطق مرزی کوردستان بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی، ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم و رفتن روی مین، کشته و زخمی شده‌اند.
از این تعداد جمعاً ۷ کولبر کشته و ١۴۱ کولبر نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ١۴۸ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ١۳۶ مورد معادل (%٩۲) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

بانه؛ زخمی شدن شش کولبر اهل شهرهای سقز، بوکان و بانه با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی

چ نوامبر 22 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it شش کولبر اهل شهرهای سقز، بوکان و بانه با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال بانه از ناحیه پا، سر، پشت و کمر زخمی شدند. به گزارش کولبرنیوز شامگاه سه‌شنبه ۳۰ آبانماه ١۴٠٢، نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی […]
photo1700657479

You May Like