بازداشت هفت تن از فعالین کارگری در شهرستان بانه

در آستانه ی 1 می روز جهانی کارگر تعدادی از فعالین کارگری و مدنی کردستان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

vlcsnap 2022 04 20 19h45m32s801 1

بر اساس گزارش رسیده روز سه‌شنبه 6 ماه 1401 نیروهای نیروهای امنیتی و اطلاعاتی هفت تن از فعالین کارگری و اجتماعی شهر بانه با نام‌های سعید محمدی، حسن عزتی، نیشتمان رحمتی، پروین عبدالله پور، رحمان (عمر) سلیمانی، افشین رحیمی و فاتح مجیدی را بازداشت کرده‌اند.

حسن عزتی کارگر ساختمانی و عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی شهر بانه می‌باشد که در سال 1391 نیز به جرم عضویت در کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگر به همراه بیش از 60 تن دیگر از اعضای این تشکل در شهر کرج بازداشت شده بود.

سعید محمدی فعال کارگری و زندانی سیاسی سابق. سعید محمدی 41 ساله نیز چند سال قبل نیز به اتهام فعالیت کارگری و عضویت در کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکلهای کارگری زندانی شده است.

عمر سلیمانی 58 ساله فعال کارگری و از زندانیان سیاسی سابق و یکی از چهرهای خوشنام شهر بانه می‌باشد.

پروین عبدالله پور همسر حسن عزتی فعال مدنی و فعال حقوق زندان می‌باشد. او نیز طی چند سال گذشته چندین بار از سوی نهادهای امنیتی به اتهام فعالیت مدنی بازجویی و احضار شده بود.

نیشتمان رحمتی همسر سعید محمدی نیز بازداشت شده بود که دیروز پس از چند ساعت بازوجویی آزاد شده است.

بر اساس گزارش‌های رسیده این فعالین مدنی و کارگری بدون حکم قضایی از طرف نیروهای امنیتی بازداشت شده‌ و به اطلاعات سپاه شهر سنندج منتقل شده‌اند.
لازم به ذکر است که در حین بازداشت موبایل و کلیه لوازم شخصی آنها توسط نیروهای امنیتی ضبط شده است.

کولبرنیوز

Next Post

زخمی شدن یک کولبر در نوارمرزی نوسود

چ آوریل 27 , 2022
یک کولبر بر اثر تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی نوسود زخمی شد. بر اساس گزارش‌های رسیده به کولبر نیوز بامداد امروز چهارشنبه 7 اردیبهشت ماه 1401 نیروهای هنگ‌مرزی در مسیر “میله” واقع در نوار مرزی نوسود به سوی گروهی از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن یک کولبر زخمی شد.هویت […]
photo 2022 04 27 13 20 25

You May Like