ایذه؛ تداوم بازداشت و بلاتکلیفی زهرا سعیدیان‌جو

زهرا سعیدیان‌جو، خواهر میلاد سعیدیان‌جو، از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایذه، علی‌رغم گذشت بیست و دو روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برد.

photo1701807600

به گزارش کولبرنیوز، زهرا سعیدیان‌جو، خواهر میلاد سعیدیان‌جو، از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایذه، علی‌رغم گذشت بیست و دو روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برد.
رضا شفاخواه، وکیل زهرا سعیدیان‌جو در این خصوص گفت: علی‌رغم تعیین وثیقه برای آزادی زهرا سعیدیان‌جو و تامین قرار توسط خانواده وی، بازپرس شعبه دوم دادسرای ایذه از پذیرش آن خودداری کرده است.

کماکان از اتهامات مطروحه علیه زهرا سعیدیان‌جو اطلاعی در دسترس نمی‌باشد.

شامگاه دوشنبه ٢٢ آبان‌ماه ۱۴٠٢، زهرا سعیدیان‌جو در آستانه برگزاری اولین سالگرد جانباختن برادرش توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود واقع در ایذه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود.
روز چهارشنبه ١٨ مرداماه ۱۴۰۲، زهرا سعیدیان‌جو با تودیع قرار وثیقه یک میلیارد تومانی موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان سپیدار اهواز آزاد شد. زهرا سعیدیان‌جو، خواهر میلاد سعیدیان جو، یکی از جانباختگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ در ایذه، توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شده بود، پس از گذشت یک ماه از زمان دستگیری به زندان سپیدار اهواز انتقال داده شده بود.
زهرا سعیدیان‌جو روز یکشنبه ١٨ تیرماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی شهر تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود. امید سعیدیان‌جو، برادر وی با انتشار این خبر، اعلام کرد: خواهرم روز گذشته در محل کارش در تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. به گفته آقای سعیدیان جو، بازداشت خواهرش به دلیل همدردی و دیدار با خانواده‌های داغدار در جریان انقلاب ژینا، صورت گرفته است. امید و زهرا سعیدیان‌جو، پیش‌تر همزمان با برگزاری مراسم تولد میلاد سعیدیان‌جو بر سر مزارش بازداشت و پس از مدتی آزاد شدند.
میلاد سعیدیان‌جو، ۲۶ ساله و اهل ایذه روز چهارشنبه ۲۵ آبان‌ماه ١۴٠١، در جریان اعتراضات مردمی در این شهر، مورد اصابت گلوله ماموران قرار گرفت و جان خود را از دست داد.221:20

Next Post

بوکان؛ محکومیت لقمان پیشیار به سه سال حبس

چ دسامبر 6 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it لقمان پیشیار، شهروند ساکن بوکان توسط دادگاه انقلاب این شهرستان به سه سال حبس محکوم شد. به گزارش کولبرنیوز، لقمان پیشیار، شهروند ساکن بوکان توسط دادگاه انقلاب این شهر به سه سال حبس محکوم شد.بر اساس این گزارش، لقمان پیشیار […]
msg1620646683 178647
Telegram Channel