اهواز؛ صدور حکم یک سال و شش‌ماه حبس برای فرزانه زیلابی

شعبه چهارم دادگاه انقلاب اهواز، فرزانه زیلابی وکیل دادگستری را به یک سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

photo 2023 05 21 11 33 34

به گزارش کولبرنیوز، فرزانه زیلابی وکیل دادگستری توسط شعبه چهارم دادگاه انقلاب اهواز از بابت اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «توهین به رهبری» به یکسال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. خانم زیلابی در این دادگاه حضور نیافته و حکم دادگاه بدون توجه به دفاعیات ایشان که پیوست پرونده بوده، صادر گردیده است.
جلسه رسیدگی به اتهامات این وکیل در روز ۲۸ فروردین‌ماه ١٤٠٢ در دادگاه انقلاب اهواز برگزار شده بود که وی از بابت اتهامات «توهین به رهبری»، «عضویت در گروه‌های ضد نظام»، «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» به دفاع از خود پرداخته بود.

خانم زیلابی پیش‌تر نیز در پی گشایش پرونده دیگری از بابت اتهام «نشر اکاذیب» در تاریخ ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ به شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری ۲ اهواز احضار شده بود که به علت ایراد و عدم ابلاغ به یکی از وکلای فرزانه زیلابی جلسه رسیدگی به اتهامات ایشان لغو شده و در تاریخ ۱۶ خردادماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

جلسه رسیدگی به اتهامات خانم زیلابی پیشتر نیز در تاریخ ۲۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۱، در دادسرای اهواز برگزار شده بود و وی از بابت اتهامات «توهین به رهبری»، «عضویت در گروه‌های ضد نظام»، «اجتماع و تبانی جهت اقدام علیه امنیت ملی»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «نشر اکاذیب» به دفاع از خود پرداخته است. فرزانه زیلابی در این جلسه از حق داشتن وکیل انتخابی محروم بوده و پس از اتمام جلسه با تودیع قرار کفالت، به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده است.

این وکیل دادگستری تاکنون وکالت پرونده کارگران نیشکر هفت‌ تپه، معلمان و بسیاری از پرونده‌های زندانیان و بازداشت شدگان اخیر از جمله مهرنوش طافیان، ماندانا صادقی و روناک رضایی را بر عهده داشته است. او پیشتر نیز به واسطه فعالیت‌های خود سابقه محکومیت دارد.

کولبرنیوز

Next Post

نه تشدید سرکوب و نه تقیه در دیپلماسی رژیم اسلامی را نجات نخواهد داد

ی مه 21 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it جمهوری اسلامی اقدامات سرکوبگرانه جهت به تسلیم کشاندن زنان، کارگران معلمان، بازنشستگان، کنشگران و فعالان حقوق ملی و مدنی را تشدید کرده است. تنها در ماه اردیبهشت زنان بسیاری مورد آزار قرار گرفته، صدها مغازه به خاطر تن […]
photo 2023 05 21 13 02 53

You May Like