انتقال لیلا حسین‌زاده به زندان عادل آباد شیراز

پس از چند روز بی‌خبری از وضعیت لیلا حسین‌زاده، این فعال دانشجویی و زندانی سیاسی طی یک تماس تلفنی با خانواده خود از انتقالش به زندان عادل آباد شیراز خبر داد. لیلا حسین‌زاده فعال دانشجویی و زندانی سیاسی سابق از یک هفته قبل از بازداشتگاه نیروی انتظامی شیراز موسوم به “سروش” به زندان عادل آباد شیراز منتقل شده است.

photo 2022 09 13 22 14 35

به گزارش کولبر نیوز، امروز سەشنبە ۲۲ شهریورماه ۱٤۰۱، ابولفضل حسین‌زاده، برادر لیلا حسین‌زاده در حساب شخصی‌اش از انتقال این فعال دانشجویی و زندانی سیاسی از بازداشتگاه نیروی انتظامی شیراز موسوم به “سروش” به بند قرنطینه و سپس به بند مواد مخدر زندان عادل آباد شیراز خبر داده است.
امروز پدر این فعال صنفی دانشجویی که در یک هفته گذشته ممنوع تماس بوده است و از حق تماس با وکیل خود نیز محروم گشتە بود، بالاخره موفق به برقراری تماس کوتاهی با دخترش شده است.

این انتقال در حالی صورت گرفته که خانواده و وکیل وی در بی‌خبری مطلق از این انتقال قرار داشتند و انتقال‌های مکرر و غیرقانونی وی می‌تواند فشار روانی مضاعفی بر لیلا حسین‌زاده با توجه به شرایط جسمی و شدت بیماری وی وارد کند.

آقای حسین‌زاده همچنین در مورد وضعیت نگران کنندەی جسمانی لیلا حسین‌زاده نوشتە است کە علیرغم عود بیماری و درگیر شدن دستگاه گوارش، مفاصل و چشم‌هایش، وی همچنان از نیازهای اورژانسی و درمان محروم ماندە است.

لیلا حسین‌زاده روز شنبه ۲۹ مردادماه ۱٤٠١، توسط نیروهای امنیتی تهران در خیابان و مقابل منزل شخصی‌اش همراه با ضرب و شتم بازداشت شد و بعد از مدت کوتاهی از بازداشتگاه ۲۰۹ زندان اوین به بازداشتگاه اداره اطلاعات شیراز موسوم به پلاک ۱۰۰ منتقل شد.

لیلا حسین‌زاده در اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ به دلیل بروز بیماری صعب‌العلاج “خود ایمنی” مشمول «عدم تحمل کیفر» شناخته و از زندان آزاد شده بود. با این حال این دومین بار است که علی‌رغم به رسمیت شناخته شدن بیماری‌اش توسط نیروهای وزارت اطلاعات همراه با ضرب و شتم بازداشت می‌شود.
لیلا حسین‌زاده پیشتر توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمدرضا عموزاده از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” به پنج سال حبس تعزیری و دو سال منع فعالیت در فضای مجازی محکوم شده بود.

کولبرنیوز

Next Post

زخمی شدن یک کولبر در نوارمرزی هنگه‌ژال بانه

چ سپتامبر 14 , 2022
یک کولبر اهل شهرستان بانه با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در نوارمرزی هنگه‌ژال بانه زخمی شد. به گزارش کولبر نیوز روز سه‌شنبه بیست و دوم شهریورماه ۱٤۰۱، نیروهای هنگ‌مرزی رژیم در نوارمرزی هه‌نگه‌ژال بانه به سوی دسته‌ای از کولبران آتش گشودند که در نتیجه آن یک کولبر زخمی شد.هویت این […]
photo 2022 09 14 08 04 52

You May Like