انتقال رضا شهابی به بند عمومی زندان اوین

رضا شهابی عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با پایان یافتن مراحل بازجویی و تکمیل پرونده از بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین به بند عمومی ۴ زندان اوین منتقل شد.

photo 2022 09 08 23 06 26

به گزارش کولبر نیوز به نقل از سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، روز پنج‌شنبه ۱۷ شهریور رضا شهابی عضو هیات مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با پایان یافتن مراحل بازجویی و تکمیل پرونده از بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین به بند عمومی ۴ زندان اوین منتقل شد.

رضا شهابی، فعال شناخته شده کارگری از ۲۲ اردیبهشت ماه، بدنبال سناریوسازی اخیر وزارت اطلاعات و بدون ارتکاب هیچ‌گونه جرمی، تنها بدلیل فعالیت‌های علنی و مشروع کارگری و سندیکایی، بازداشت شد. او هفته‌ها بطور بی‌وقفه تحت بازجویی‌های شدید قرار داشت که منجر گردید ایشان در اعتراض به این وضعیت به مدت ۴۲ روز در اعتصاب غذا باشد.
لازم به اشاره است که رضا شهابی پیش از بازداشت به دلیل مشکلات کلیوی چندین عمل جراحی انجام داده و باید بطور مرتب تحت نظر پزشک برای ادامه درمان باشد. این فعال کارگری بازداشتی، طی مدت زمان بازداشت به دلیل اعتصاب غذای پیشین خود، دچار کاهش وزن شدید و ضعف جسمانی شده است.
رضا شهابی در تاریخ ۲۲ اردیبهشت‌ماه امسال توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد.
در تاریخ ۲۲ خردادماه، قرار بازداشت این فعال کارگری به مدت یک ماه دیگر تمدید شد. در تاریخ ۲۲ تیرماه ۱۴۰۱، قرار بازداشت رضا شهابی، برای سومین ماه توسط شعبه دوم‌ بازپرسی دادسرای اوین به ریاست قاضی محمود حاج مرادی، تمدید شد.

کولبرنیوز

Next Post

با یاس ها به داس سخن گفته اند به گواه تاریخ - کانی کرم‌پور

ج سپتامبر 9 , 2022
با یاس ها به داس سخن گفته اند به گواه تاریخ – کانی کرم‌پور تاریخ شکل گیری و بنانهاده شدن جوامع طبقاتی، با تاریخ فرودستی زن هم زمان است. زنان در تمام طول این تاریخ سراسر تغییر و تحول به مثابه ابزار و کالا مورد استفاده قرار گرفته و این […]
1 yas

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی