اعتصاب کارگران کارخانه رویا پلاستیک کردستان

روز سەشنبە مهرماه ۱۴۰۲، کارگران کارخانه «رویا پلاستیک» کردستان واقع در شهرک صنعتی شماره یک سنندج، در اعتراض به ساعت کار طولانی و دستمزدهای پایین دست به اعتصاب زدند.

photo 2023 10 11 11 03 05

بە گزارش کولبرنیوز، روز سه‌شنبه ۱۸مهرماه ۱۴۰۲، کارگران کارخانه «رویا پلاستیک» کردستان واقع در شهرک صنعتی شماره یک سنندج، در اعتراض به ساعات کار طولانی و دستمزدهای پایین دست به اعتصاب زدند.
بر اساس این گزارش، تعداد کارگران این کارخانە کە بیش از ١٥٠ نفر می‌باشد، بیش از دو دهە است با ١٢ ساعت کار در روز، دستمزدی بسیار کمتر از حداقل مصوب قانون کار دریارفت کردە و از دریافت هرگونە مزایایی نیز محروم ماندەاند.
گفتە می‌شود، علیرغم اعتراض و تذکر کارگران این کارخانە در مورد شرایط نامساعد کاری و حقوقی خود، کارفرمای این کارخانە بە مطالبات این کارگران بی‌توجهی کردە است. بنا بە گفتەی کارگران این کارخانە، کارفرما در پاسخ بە اعتراض و خواستەهای آنان گفتە است: “حقتان را نمی‌دهیم، هرکاری کە دلتان می‌خواهد انجام دهید”.
لازم بە ذکر است، کارگران کارخانە رویا پلاستیک در سال‌های گذشتە نیز با مطالباتی مشابە، بارها دست بە اعتراض و اعتصاب زدەاند، اما هیچ گونە پاسخی دریافت نکردەاند.

کولبرنیوز

Next Post

جنایات جنگی اسرائیل، غزه را در آستانه یک فاجعه انسانی قرار داده است

چ اکتبر 11 , 2023
در پنجمین روز جنگ میان اسلام‌گرایان فلسطینی و دولت اسرائیل ، بمباران‌های پی در پی باریکه غزه از جانب ارتش اسرائیل این منطقه را به ویرانه‌ای تبدیل کرده است. صدها نفر از کودک پیر و جوان در نتیجه بمباران‌ها جانباخته‌اند و هزاران نفر زخمی شده‌اند. دولت اسرائیل برق کل غزه […]
photo 2023 10 11 11 36 46

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی