اطلاعیە‎ی شماره ۲ شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

اطلاعیەی شماره ۲
شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

photo 2022 10 03 20 16 47

تا آزادی، تا رهایی

دانش آموزان عزیز، جوانان دهه هشتاد و نود، شجاعت شما ستودنی است. ما معلمان از شما درس”شجاعت، زندگی و آزاده‌گی” می‌آموزیم.

شما به شجاعانه‌ترین زبان، در انظار جهانیان درس رهایی، برابری و آزادی را فریاد زدید. شما در حال مقاومت در برابر یکی از بیرحم‌ترین دستگاه‌های سرکوب تاریخ معاصر خاورمیانه هستید و این شجاعت مثال زدنی و الهام‌بخش در تاریخ این سرزمین و فراتر از آن در سطح منطقه ماندگار خواهد شد. شما در حال نوشتن برگ‌های زرینی از تاریخ قرن بیست و یکم هستید.

الف- با معلمان خود شرایط و اتفاقات روز را بحث و تحلیل کنید و کلاس‌های درس را تبدیل به سنگر آزادی بیان، آزادی‌خواهی و عدالت‌خواهی کنید. از این طریق می‌توانید به ماهیت معلمان شجاع و آزادی‌خواه که مواضع خود را شفاف اعلام می‌کنند پی ببرید و «معلمان سهمیه‌ای»، بسیجی، ترسو و خائن به مردم را بشناسید.

ب- این خیزش برابری می‌خواهد و آزادی و رهایی، برای زن و برای مرد و برای همه. «سرود برابری» را هر کجا که می‌توانید هم‌خوانی کرده و آن را تبدیل به سرود مقاومت و رهایی کنید.

“سرود برابری”

«جوانه می‌زنم
به رویِ زخمِ بر تنم
فقط به حکم بودنم
که من زنم، زنم، زنم
چو هم‌ صدا شویم و
پابه‌پایِ هم رویم و
دست به دستِ هم دهیم و
از ستم رها شویم

جهانِ دیگری
بسازیم از برابری
به هم‌دلی و خواهری
جهانِ شاد و بهتری
نه سنگ و سارها
نه پایِ چوبِ دارها
نه گریه‌هایِ بارها
نه ننگ و خوارها
جهانِ دیگری
بسازیم از برابری
به هم‌دلی و خواهری
جهانِ شاد و بهتری»

کولبرنیوز

Next Post

پنج روز بی‌خبری از وضعیت فعال کارگری کامران ساختمانگر

د اکتبر 3 , 2022
با گذشت پنج روز از بازداشت کامران ساختمانگر فعال کارگری اهل سنندج، هنوز خبری از وضعیت و محل بازداشتش در دسترسی نمی‌باشد. به گزارش کولبر نیوز، کامران ساختمانگر فعال کارگری اهل شهر سنندج روز پنج‌شنبه ۷ مهرماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. خانواده […]
photo 2022 10 03 20 42 37

You May Like