اخاذی نیروهای نظامی از سوختبران در کله‌گان سراوان+ویدیو

نیروهای نظامی در مرز کله‌گان سراوان اقدام به اخاذی و گرفتن وجه نقد از سوختبران بلوچ می‌کنند.

به گزارش رسیده نیروهای نظامی در منطقه کله‌گان شهرستان شستون (سراوان) اقدام به اخاذی و گرفتن وجه نقد از سوختبران بلوچ می‌کنند. بر اساس این گزارش، نیروهای نظامی در قبال اجازه تردد خودروهای سوختبر، ضمن گرفتن وجه نقد اقدام به گرفتن مواد سوختی نیز می‌کنند و سوختبرانی که اجازه اخاذی نمی‌دهند با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی مواجه می‌شوند.
لازم به ذکر است که تیراندازی نیروهای نظامی در روز ١٢ سه‌شنبه اردیبهشت‌ماه ١۴٠٢، به سمت سوختبران در همین منطقه منجر به کشته شدن یک سوختبر بلوچ به نام ثناالله دهواری شده بود.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند.
با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۲ میلادی دستکم ۱۰۵ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۵۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی شدند.

کولبرنیوز

Next Post

آکسیون‌های روز جهانی کارگر نمایانگر قدرتمند شدن طبقه جهانی کارگر

چ مه 3 , 2023
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it Share it روز دوشنبه اول ماه مه، برابر با ۱١ اردیبهشت، راه‌پیمایی‌های اعتراضی، تظاهرات‌های خشم‌آگین و گردهمایی‌های با سخنرانی‌های آتشین در اکثر شهرهای دنیا و در بزرگداشت روز جهانی کارگر انجام گرفتند. مطالبات شرکت کنندگان، که بسیار بیشتر از گذشته […]
photo 2023 05 03 17 42 08

You May Like