احضار و بازداشت دست‌کم چهار فعال مدنی توسط نهادهای اطلاعاتی در بانه

در روزهای گذشته دست‌کم چهار فعال مدنی به نام‌های احمد غلامی، رسول عبیدی، سلام عبداللهی و جعفر عبدالله‌پناه ساکن شهرستان بانە توسط نهادهای اطلاعاتی این شهر احضار و بازداشت شدند.

photo 2023 05 04 11 40 29

به گزارش کولبر نیوز، نهادهای اطلاعاتی شهرستان بانه دست‌کم چهار فعال مدنی و فرهنگی به نام‌های احمد غلامی، رسول عبیدی، سلام عبداللهی و جعفر عبدالله‌پناه ساکن این شهر را احضار و بازداشت کردند. احمد غلامی و رسول عبیدی در تاریخ ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ مصادف با روز جهانی کارگر توسط ماموران امنیتی در منزل شخصی‌شان واقع در روستای سیوچ شهرستان بانه بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. گفتنی است که در زمان بازداشتِ احمد غلامی، ماموران امنیتی به اتومبیل شخصی وی زیان مادی رسانده و برخی از کتابهای او را نیز ضبط و با خود بردەاند. احمد غلامی متاهل و دارای دو فرزند است. وی مدتی در روستاهای شهرستان بانه مشغول آموزش زبان کوردی به کودکان بوده است. رسول عبیدی نیز متاهل و دارای دو فرزند معلول است. وی یکی از پاهای خود را بر اثر انفجار مین از دست دادە است. از سرنوشت این دو فعال مدنی تا لحظه تنظیم این خبر اطلاعی در دسترس نمی‌باشد.

این در حالی است که دو فعال مدنی دیگر نیز به نام‌های سلام عبدللهی و جعفر عبدللەپناه اهل روستای سیوچ شهرستان بانە روز ١٢ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، توسط نهادهای اطلاعاتی این شهر احضار و مورد بازجویی قرار گرفتند. بنا به اطلاعات رسیده آنها پس از دو ساعت بازجویی آزاد شدند.

کولبرنیوز

Next Post

دادگاه تجدیدنظر‌؛ محکومیت سه فعال کارگری به ۱۸ سال حبس

پ مه 4 , 2023
محکومیت رضا شهابی، کیوان مهتدی و حسن سعیدی فعالین کارگری در شعبه ۳۶ تجدیدنظر استان تهران عیناً تایید شد، این سه فعال کارگری پیش‌تر توسط شعب دادگاه انقلاب تهران هرکدام به ۶ سال حبس محکوم شده بودند. به گزارش کولبرنیوز به نقل از هرانا، رضا شهابی، کیوان مهتدی و حسن […]
image 4

You May Like