احراز هویت ۱۱ تن از کشتەشدگان تیراندازی نیروهای نظامی به سمت معترضان در شهرستان خاش

معترضان بلوچ در حمایت از جانباختگان جمعه خونین زاهدان، در نقاط مختلف بلوچستان دست به تجمع اعتراضی زدند، نیروهای نظامی به سمت معترضان تیراندازی کرده که منجر به جان باختن ۱۱ تن در خاش و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر شده است.

photo 2022 11 05 21 50 08

به گزارش کولبر نیوز به نقل از کمپین فعالین بلوچ، روز جمعه ۱۳ آبان‌ماه ۱۴۰۱، اعتراضات مسالمت‌آمیز معترضان بلوچ‌ در شهرهای مختلف بلوچستان، با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی به خشونت کشیده شد. مردم پس از پایان نماز جمعه در شهرستان خاش دست به تجمع اعتراضی مسالمت‌آمیز زدند. این اعتراضات با دخالت نیروهای نظامی و تیراندازی مستقیم به سمت معترضان، به خشونت کشیده شد. بر اثر تیراندازی نیروهای نظامی، ده‌ها شهروند بلوچ در شهرستان خاش کشته و زخمی شدند.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ هویت ۱۱ نفر از کشتەشدگان که در بین آنها یک کودک ۱۴ ساله نیز هست، تا این لحظه به این صورت است:

۱- یونس سلحشوران (میربلوچ‌زهی) فرزند حافظ انور
۲- محمد شه‌بخش (میربلوچ‌زهی) فرزند نادر
۳- مبین میرکازهی فرزند مراد ۱۴ ساله
۴- عظیم محمودزهی فرزند پیرداد
۵-(نام نامشخص) فرزند حاج خدامراد براهویی
۶- رحیم‌داد شهلی‌بر فرزند اسماعیل
۷- صادق براهویی
۸- سعید سهراب‌زهی فرزند واحد
۹- علی مرادزهی فرزند یحیی
۱۰- یاسر بهادرزهی فرزند بی‌برگ
۱۱- کامبیز ریگی فرزند الله‌بخش

نیروهای نظامی همچنین به سمت معترضان بلوچ در زاهدان با گلوله‌های جنگی تیراندازی کردند که بر اثر آن، شماری از معترضان مجروح شدند. معترضان زاهدانی شعار “مرگ بر دیکتاتور”، “مرگ بر خامنه‌ای” و “مرگ بر بسیجی” سر دادند.

کمپین فعالین بلوچ همچنین گزارش داده است که نیروهای نظامی با یورش به سمت معترضان زاهدانی، شماری از آن‌ها را پس از ضرب و جرح بازداشت کردەاند.
معترضان بلوچ‌ همچنین در شهرستان‌های سرباز و راسک در حمایت از شهدای جمعه خونین زاهدان به خیابان‌ها آمدند و شعار “مرگ بر دیکتاتور” سر دادند. نیروهای نظامی نیز اقدام به شلیک گاز اشک‌آور و تیراندازی به سمت معترضان کردند.

Next Post

آزادی سید خالد حسینی فعال مدنی و کارگری با قرار وثیقه

ی نوامبر 6 , 2022
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it سید خالد حسینی فعال مدنی و عضو کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری و عضو کمپین “نه به اعدام” ساعت ۱۲ امروز یکشنبه پانزدهم آبانماه با قید وثیقه ١٠٠ میلیون تومانی از زندان مرکزی سنندج آزاد شد. بنابه […]
تداوم بازداشت و بی‌خبری از وضعیت فعال کارگری سیدخالد حسینی
Telegram Channel