آزادی سوسن رازانی از فعالین جنبش زنان و کارگری شهر سنندج

سوسن رازانی از فعالین شناخته شده جنبش کارگری و جنبش زنان شهر سنندج با توديع قرار وثیقه از زندان سنندج آزاد شد.

photo 2022 11 13 17 01 48

به گزارش کولبر نیوز امروز یک‌شنبه ۲۲ آبان‌ماه ١۴٠١، سوسن رازانی از فعالین شناخته شده جنبش کارگری و جنبش زنان سنندج پس از گذشت شانزده روز بازداشت با تودیع قرار وثیقه موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان سنندج آزاد شد.

شنبه هفتم آبان‌ماه ١۴٠١، سوسن رازانی از فعالین خوشنام و شناخته شده جنبش کارگری و جنبش زنان شهر سنندج در جریان دستگیری‌های گسترده اخیر توسط نیروهای امنیتی شهر سنندج بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده بود.

سوسن رازانی پیش‌تر نیز در یازدهم اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۷ در مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر به همراه شیوا خیرآبادی، عبدالله خانی و سید غالب حسینی، توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده بودند.سپس از سوی شعبه ۱۰۱ دادگاه جزایی سنندج، سوسن رازانی به ۹ ماه زندان تعلیقی به مدت سه سال و ۷۰ ضربه شلاق تعزیزی محکوم شد. شیوا خیرآبادی به ۴ ماه زندان تعلیقی به مدت سه سال و ۴٠ ضربه شلاق تعزیری محکوم شد.
همچنين دو فعال کارگري مرد اين پرونده به نام‌های عبدالله خانی و سيد غالب حسينی به ترتيب به نود و يک روز زندان ‏تعزيری و تحمل چهل ضربه شلاق و همچنين شش ماه حبس تعزیری و تحمل چهل ضربه شلاق محکوم شدند.
نهایتاً حکم شلاق و زندان این چهار فعال کارگری در روز ۳۰ بهمن ۱۳۸۷ به اجرا در آمد.
سوسن رازانی در ۲۴ فروردین ١٣٩٣ به همراه تعدادی از فعالین کارگری و اعضای این کمیته، همچون خالد حسینی، غالب حسینی، عباس اندریاری، کوروش بخشنده و مجید حمیدی توسط اداره اطلاعات شهر سنندج احضار و مورد بازجویی قرار گرفته و صراحتاً مورد تهدید بازجویان نیز قرار گرفتند.

کولبرنیوز

Next Post

گزارشی کوتاه از اطلاعیه عفو بین‌الملل در رابطه با کشتار حکومت ایران در بلوچستان

د نوامبر 14 , 2022
بنابر اعلام عفو بین‌الملل از میان حداقل ۱۰۰ معترض، تماشاچی و نمازگزار کشته شده در سیستان و بلوچستان که این سازمان هویت آنها را ثبت کرده‌ است دست‌کم ۱۶ نفر «کودک» بوده‌اند و تعداد واقعی کشته‌شدگان «بسیار بیشتر» از این تعداد است. سازمان عفو بین‌الملل در گزارش خود تاکید کرده […]
photo 2022 11 13 23 07 55

You May Like