آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌ها و مراتع کوردستان؛ ده‌ها هکتار طعمه حریق شد

طی دو روز گذشته، آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای در مراتع و جنگل‌های مناطق پاوه، جوانرود و سرپل‌ذهاب رخ داده که منجر به سوختن ده‌ها هکتار از اراضی طبیعی این مناطق شده است.

به گزارش کولبرنیوز، آتش‌سوزی‌ها از عصر پنج‌شنبه ۱۷ خردادماه ۱۴۰۳ آغاز شده و بخش وسیعی از مراتع و جنگل‌های بلبزان در پاوه و سپس کوه نوئل در جوانرود را فرا گرفت.
گزارش‌های اولیه حاکی از آن بود که در پی این آتش‌سوزی‌ها، ۲۰ هکتار از اراضی بلبزان طعمه حریق شده است. با این حال، شعله‌ور شدن مجدد آتش در این منطقه، خسارات را افزایش داده است.
همزمان با آتش‌سوزی در بلبزان و نوئل، منطقه سفیدبرگ در جوانرود و همچنین مزارع مجاور کوه تق‌تق در سرپل‌ذهاب نیز دچار حریق شدند.

در دو روز گذشته، عملیات اطفای حریق عمدتاً توسط مردم محلی بدون تجهیزات و مهارت کافی انجام شده است.
اهالی منطقه، بی‌توجهی عمدی و ناکارآمدی مسئولان در اطفای به موقع حریق را عامل اصلی گسترش آتش‌سوزی‌ها و خسارات وارده به محیط زیست کوردستان می‌دانند.
تاکنون علت دقیق وقوع این آتش‌سوزی‌ها مشخص نشده است.
لازم به ذکر است، اظهارات برخی از مردم منطقه در سال‌های گذشته حاکی از آن بوده است که عامل برخی از این آتش‌سوزی‌ها عمدی‌ و از عوامل خود رژیم با انگیزه‌های سیاسی می‌باشد.

Next Post

جاسک؛ جان باختن یک سوختبر بلوچ در سانحه رانندگی

ش ژوئن 8 , 2024
Share on Facebook Tweet it Share on Reddit Pin it یک سوختبر بلوچ بر اثر سانحه رانندگی در شهرستان جاسک، جان خود را از دست داد. به گزارش کولبرنیوز، به نقل از منابع بلوچستان، شامگاه پنج‌شنبه ۱۷ خردادماه ۱۴۰۳، خودروی یک سوختبر بلوچ بر اثر سانحه رانندگی  در لیردف شهرستان […]
2024 06 08 18.09.21
Telegram Channel