مجروح شدن یک کودک کولبر در پی انفجار مین در بانه

شهرام امینی،کودک کولبر ۱۷ ساله اهل سقز در حین کولبری در نوارمرزی «هنگه‌ژال» بانه، بر اثر انفجار مین به شدت مجروح شده است.

telegram cloud photo size 4 5920123878347226693 y

به گزارش کولبرنیوز، روز سه‌شنبه ۹ آبان‌ماه ۱۴۰۲، شهرام امینی، کودک کولبر ۱۷ ساله اهل سقز در حین کولبری در نوارمرزی«هنگه‌ژال» بانه، بر اثر انفجار مین به شدت مجروح شده است.

بر اساس این گزارش، شهرام امینی جهت مداوا به بیمارستانی در تبریز منتقل شده و مورد عمل جراحی قرار گرفته است. گفته می‌شود به دلیل شدت جراحات وارده و وخیم بودن وضع جسمانی این کودک کولبر، در معرض خطر قطع عضو از ناحیه «پا» قرار دارد.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبر نیوز در ٦ ماە نخست سال ١۴٠۲، جمعاً ۸۵ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۱۳ کولبر معادل (%۱۵) کشته و ۷۲ کولبر معادل (%۸۵) نیز زخمی شده‌اند.از مجموع ۸۵ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ۷۷ مورد معادل (%۹۱) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

‍ ۱۴۷ فمینیست برجسته‌ی جهان خواهان آتش‌بس و پایان اشغال در غزه شدند

ج نوامبر 3 , 2023
بیش از ١٤٧ متفکر و پژوهشگر فعال در زمینه‌ی مطالعات فمینیستی، کوئیر و ترنس، هم‌زمان با آغاز عملیات زمینی ارتش اسرائیل و تشدید محاصره‌ی وحشتناک غزه، خواستار پایان نسل‌کشی و اشغال اسرائیل در آن منطقه شدند.  این متفکرین در یک نامه‌ی سرگشاده که تاکنون ۱۴۷ امضا داشته است عنوان کرده‌اند […]
IMG 3140

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی