بانە؛ کشتە شدن یک کولبر ١٧ سالە با شلیک مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

فاروق علیزاده، کولبر ۱۷ ساله با شلیک مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در مرز هه‌نگه‌ژال بانه کشته شد.

photo 2023 11 26 10 15 07

به گزارش کولبرنیوز، بامداد یکشنبه ۵ آذرماه ۱۴۰۲، یک کودک کولبر ۱۷ ساله با شلیک مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی در مرز هه‌نگه‌ژال بانه کشته شد.

بر اساس این گزارش، هویت این کودک کولبر «فاروق علیزاده»، ۱۷ ساله، فرزند حاج‌عثمان علیزاده و غنچه مروتی، اهل روستای «گنمان» از توابع بخش مرکزی ربط شهرستان سردشت می‌باشد.

گفته می‌شود این کودک کولبر حین کولبری از ناحیه سر توسط نیروهای هنگ‌مرزی مورد اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای قرار گرفته و جانش را از دست داده است.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز از ابتدای پاییز، از اول مهرماه تا اول  آذرماه ١۴٠۲، جمعاً ١۵۴ کولبر در مناطق مرزی کوردستان بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی، ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم و رفتن روی مین، کشته و زخمی شده‌اند.
از این تعداد جمعاً ۹ کولبر کشته و ١۴۵ کولبر نیز زخمی شده‌اند. از مجموع ١۵۴ کولبری که کشته و زخمی شده‌اند ١۴۱ مورد معادل (%٩۲) با تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی صورت گرفته است.

کولبرنیوز

Next Post

بانه؛ زخمی شدن یک کولبر با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی

ی نوامبر 26 , 2023
کامران سعیدزاده، کولبر اهل سقز با تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در مرز هه‌نگه‌ژال بانه به شدت زخمی شد. به گزارش کولبرنیوز، شامگاه شنبه ۴ آذرماه ۱۴۰۲، یک کولبر اهل سقز با هویت «کامران سعیدزاده» بر اثر تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی در مرز هه‌نگه‌ژال بانه به شدت زخمی شد. بر اساس این گزارش […]
photo 2023 11 26 10 18 04

You May Like