تهران؛ لغو جلسه دادگاه سپیده قلیان به دلیل عدم قبول حجاب اجباری از سوی سپیده قلیان

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سپیده قلیان در خصوص شکایت بازجوخبرنگار آمنه سادات ذبیح‌پور، به دلیل عدم قبول حجاب اجباری از سوی سپیده قلیان، برگزار نشد.

photo 2023 07 19 10 36 34

به گزارش کولبرنیوز، ایسنا به نقل از شعبه ۱۲۰۷ دادگاه کیفری ۲ کچوئی نوشته است: «متهمه سپیده قلیان با عنایت به توصیه‌های فراوان حاضر به رعایت حجاب و شئونات اسلامی نشد؛ لذا جهت تشکیل جلسه به دادگاه اعزام نشد».
سپیده قلیان روز گذشته با انتشار نامه‌ای از زندان اوین گفته بود که به‌دلیل «علنی» بودن دادگاه خود، در آن حاضر شده و از خود دفاع می‌کند.
این زندانی سیاسی روز سه‌شنبه ۲۷ تیرماه در نامه‌ای از زندان اوین با اشاره به این‌که پیش از این اعلام کرده بود در «دادگاه‌ نمایشی جمهوری اسلامی» شرکت نمی‌کند، نوشت: «امروز به من ابلاغ کردند که دادگاه من فردا علنی برگزار خواهد شد، از آنجایی که هیچ ترسی از بازگویی حقیقت در ملأعام ندارم، تصمیم گرفتم در این بیدادگاه شرکت کرده و از خودم دفاع کنم».
خانم سپیده قلیان ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ با انتشار متنی از داخل زندان گفته بود تا زمانی که «حکومت اعدام اسلامی بر سر کار است و کاشفان فروتن چشمه و معترضین به استبداد، گروگان حکومت اسلامی هستند»، در هیچ دادگاهی شرکت نخواهد کرد.

بر اساس احضاریه‌ای که اخیراً توسط شعبه ۱۲۰۷ کیفری دو مجتمع قضایی شهید کچویی تهران صادر شده است، از خانم قلیان خواسته شده تا در تاریخ ۲۸ تیرماه ۱۴۰۲، درخصوص شکایت آمنه سادات ذبیح پور احمدی، بازجو خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی از بابت اتهام «تشویش اذهان عمومی از طریق نشر اکاذیب در فضای مجازی» و اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی در فضای مجازی» در این شعبه حاضر شود.
این فعال مدنی پیش‌تر در تاریخ ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱، ساعاتی پس از آزادی در مسیر تهران به دزفول توسط نیروهای امنیتی بازداشت و سپس به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و در تاریخ ٢٨ اسفندماه، به بند زنان زندان اوین منتقل شد.
اواسط اردیبهشت ماه سال جاری، خانم قلیان به دو سال حبس محکوم شد.
سپیده قلیان پیش از این نیز از بابت فعالیت‌های خود سابقه بازداشت و محکومیت را داشته است.

کولبرنیوز

Next Post

سنندج؛ صدور حکم دو سال و نیم حبس تعلیقی برای اقبال شبانی، فعال کارگری

چ جولای 19 , 2023
امروز ۲۸ تیرماه ۱۴۰۲، دادگاه انقلاب اسلامی سنندج، اقبال شبانی، فعال کارگری و بازرس سندیکای خبازان شهر سنندج را به دو سال و نیم حبس تعلیقی محکوم کرد. به گزارش کولبرنیوز، امروز ۲۸ تیرماه ۱۴۰۲، دادگاه انقلاب اسلامی سنندج به ریاست قاضی سعیدی، اقبال شبانی، فعال کارگری و بازرس سندیکای […]
photo 2023 07 19 10 41 48

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی