سنندج؛ آزادی هاجر سعیدی فعال جنبش زنان و کارگری

هاجر سعیدی فعال جنبش زنان و از اعضای سابق شورای زنان، پس از گذشت بیش از یک ماه بازداشت با تودیع قرار وثیقه موقتاً از زندان آزاد شد.

Picsart 23 06 18 20 08 31 570

به گزارش کولبرنیوز روز یک‌شنبه ٢٨ خردادماه ۱۴۰۲، هاجر سعیدی فعال جنبش زنان و کارگری و از اعضای سابق شورای زنان، پس از گذشت بیش از یک ماه بازداشت با تودیع قرار وثیقه ۵٠٠ میلیون تومانی موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان مرکزی سنندج آزاد شد.
هاجر سعیدی به همراه ۷ فعال کارگری دیگر با اسامی کمال کریمی، عبدالله خیرآبادی، اقبال پیشکاری، حبیب‌الله کریمی، سیروان محمودی، شادمان عبدی و خبات محمودی درحالی بازداشت شدند که روز ٢٧ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲،جهت گرامی‌داشت یاد جانباخته راه آزادی “هومن عبدالهی” به منزل پدر وی رفته بودند که با یورش نیروهای امنیتی اداره اطلاعات شهرستان سنندج، بدون ارائه هیچ‌گونه برگه قضایی بازداشت و به بازداشتگاه این اداره منتقل شده بودند.
برهان سعیدی فعال کارگری و مدنی شناخته شده شهر سنندج و از زندانیان سیاسی دهه شصت و برادر هاجر سعیدی، که او نیز یک روز پس از دستگیری هاجر سعیدی، توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده بود، نهایتاً روز شنبه ۲۷ خردادماه ۱۴۰۲ او نیز با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی موقتاً و تا زمان پایان مراحل دادرسی از زندان آزاد شد.

لازم بە ذکر کە اقبال شبانی بازرس سندیکای خبازان شهر سنندج نیز یکی دیگر از فعالین کارگری این شهر بود کە چند روز پس از دستگیری این هشت فعال کارگری بازداشت و سپس روز چهارشنبه ۱۰ خردادماه ۱۴۰۲، با قرار وثیقه پانصد میلیون تومانی آزاد شد.

کولبرنیوز

Next Post

جوشش مبارزاتی در جامعه و تشدید سرکوب بی‌اثر

د ژوئن 19 , 2023
در یک هفته اخیر مبارزات، اعتصابات و اعتراضات در شهرهای ایران ادامه یافت. در سه شنبه ٢٣ خرداد بازاریان و کسبه در سقز و سپس در بوکان در اعتراض به دستگیری ۴٠ تن از اعضای خانواده‌های دادخواه در ١٩ خرداد و نیز تلاش شهرداری برای ایجاد تغییرات در آرامستان آیچی […]
photo 2023 06 19 09 54 02

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی