پیمان سالم فعال کارگری بە ٣ سال حبس محکوم شد

فعال کارگری پیمان سالم به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی» با مصادیق «حضور در اعتراضات روزهای ۲۹ و ۳۰ شهریورماه ١۴٠١ بلوار کشاورز تهران» و همچنین فعالیت در فضای مجازی در دادگاه بدوی به سه سال حبس تعزیری محکوم شد.

photo 2023 01 22 20 30 11

به گزارش کولبر نیوز فعال کارگری پیمان سالم به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی» با مصادیق «حضور در اعتراضات روزهای ۲۹ و ۳۰ شهریورماه ١۴٠١ بلوار کشاورز تهران» و همچنین فعالیت در فضای مجازی و گذاشتن چند ستوری در صفحه اینستاگرام شخصی‌اش در دادگاه بدوی با حکم شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی عموزاده به سه سال حبس تعزیری و گوشی تلفن همراه محکوم شد.
روز شنبه دهم دی‌ماه ۱۴۰۱ پس از ۸۴ روز بازداشت، سرانجام جلسه دادگاهی پیمان سالم فعال کارگری بازداشتی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی عموزاده برگزار شد. از سوی نهادهای امنیتی به این فعال کارگری اتهامات «اجتماع و تبانی و اخلال در نظم عمومی» نسبت داده شده بود که نامبرده کلیه این اتهامات را رد و هیچکدام از این اتهامات انتسابی را نپذیرفت.

پیمان سالم به همراه اسعد مفتاحی روز ۱۶ مهرماه توسط نیروهای امنیتی شهر تهران بازداشت شدند. آنها پس از بیست روز بازداشت و بازجویی سرانجام روز ۵ آبان‌ماه ١۴٠١ با خانواده‌های خود تماس گرفته و اعلام کردند که در بند ۲۴۰ زندان اوین در بازداشت هستند.
سرانجام پس از گذشت یک ماه بازداشت نامبرده روز ۱۵ آبان‌ماه ۱۴۰۱ از بند ۲۴۰ زندان اوین به زندان تهران بزرگ (فشافویه) منتقل شد و از آن زمان تاکنون در این زندان در بازداشت به سر می‌برد.

کولبرنیوز

Next Post

یک سوختبر بلوچ بر اثر شلیک نیروهای نظامی در زاهدان کشته شد

د ژانویه 23 , 2023
یک سوختبر بلوچ در شامگاه یکم بهمن بر اثر تیراندازی مستقیم و بدون هشدار نیروهای نظامی رژیم در زاهدان کشته شد. بنابه گزارش‌های منتشر شده، شامگاه یکم بهمن ماه نیروهای نظامی در خیابان کمربندی کلانتری زاهدان به سوی یک خودروی سوختبر که خالی از بار سوخت بود، بدون هشدار قبلی […]
1 edited

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی