بازداشت لیلا میرغفاری و زانیار محمدنژاد در مقابل بیمارستان کسری تهران

لیلا میرغفاری و زانیار محمدنژاد دو نفر از معترضان به کشته شدن مهسا امینی توسط نیروهای سرکوبگر گشت ارشاد، در مقابل بیمارستان کسری تهران بازداشت شدند.

photo 2022 09 17 22 48 46

به گزارش کولبر نیوز، روز جمعه ۲۵ شهریورماه ۱٤۰۱، چندین شهروند در جریان تجمع اعتراضی که مقابل بیمارستان کسری تهران برگزار شده بود، دستگیر شده‌اند. بر اساس این گزارش هویت دو تن از آن‌ها که برای کولبر نیوز محرز شده است، به این صورت می‌باشد. “زانیار محمدنژاد” ۲۴ ساله، از فعالین مدنی شهر سنندج و ساکن تهران و خانم “لیلا میرغفاری” از فعالین مدنی و شناخته شده تهران می‌باشند.
بر اساس این گزارش چندین شهروند در جریان تجمع اعتراضی دیروز، توسط نهادهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند. که تا اکنون تنها هویت این دو نفر برای کولبر نیوز محرز گشته است.

لازم به یادآوری است که لیلا میرغفاری پیش‌تر در تاریخ ۱۰ مهرماه ۱۳۹۷، توسط دادگاه مجتمع قضایی ارشاد در ارتباط با حمایت از دختران خیابان انقلاب به پرداخت جریمه نقدی به مبلغ ۳ میلیون و دویست هزار تومان محکوم شده بود. خانم میرغفاری در پی صدور این حکم روزه ۱۰ مهرماه بازداشت و پس از یک روز نهایتاً با قرار کفالت آزاد شد.

در تاریخ ۲۳ خردادماه ۹۷ نیز جلسه دادگاه تجدید نظر لیلا میرغفاری به همراه تعداد دیگری از فعالان مدنی که پیش‌تر در اسفندماه ۱۳۹۴ طی یک دادنامه هر کدام به ۹۱ روز حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده بودند، به آن‌ها ابلاغ شد.
دادگاه بدوی این افراد در تاریخ ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ در شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کیفری دو تهران به ریاست قاضی فرشید دهقانی برگزار شده بود.
در آبان‌ماه ۱۳۹۴ خانم لیلا میر غفاری به همراه هفده تن از فعالان مدنی به نام‌های “رضا مکعیان (ملک)، هاشم زینالی، سیمین عیوض زاده، احسان خیبر، عبدالعظیم عروجی، محسن حاصلی، محسن شجاع، اعظم نجفی، پروین سلیمانی، شرمین یمنی، سارا ساعی، ارشیا رحمتی، مسعود حمیدی، علی بابایی، اسماعیل حسینی، فریده طوسی و زهرا مدرس زاده” در یک تجمع مسالمت آمیز مقابل زندان اوین به اتهام اخلال در نظم عمومی بازداشت و زنان بازداشت شده به زندان قرچک و مردان به زندان اوین منتقل شده و پس از مدتی به قید کفالت یا وثیقه ۵۰ میلیون تومانی آزاد شده بودند.

کولبرنیوز

Next Post

کشته شدن یک سوختبر بلوچ در پی حادثه جاده‌ای در محور راسک به چهبار

ی سپتامبر 18 , 2022
یک سوختبر جوان بلوچ بر اثر حادثه بین جاده‌ای در محور راسک به چهبار جان خود را از دست داد. به گزارش رسیده روز شنبه ۲۶ شهریورماه ١۴٠١، بدنبال رخ دادن حادثه جاده‌ای برای یک دستگاه خودروی سوختبر در محور راسک به چهبار یک سوختبر جوان جان خود را از […]
photo 2022 09 18 08 52 40

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی