ایرانشهر؛ ضرب و شتم «پرهام پروری» زندانی سیاسی کورد در زندان

«پرهام پروری» زندانی سیاسی کورد و از بازداشت‌شدگان قیام ژینا که در زندان ایرانشهر محبوس است، مورد شکنجه و ضرب و شتم قرار گرفته است.

ضرب و شتم پرهام پروری زندانی سیاسی کورد در زندان

به گزارش کولبرنیوز و به نقل از صفحه شخصی مادر این زندانی سیاسی، «پرهام پروری» زندانی سیاسی کورد اهل سقز که در جریان قیام ژینا توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت شد، در زندان ایرانشهر توسط زندانیان بند جرایم سنگین و مواد مخدر، مورد ضرب و شتم و آزار قرار گرفته و مسئولان امنیتی زندان نیز نسبت به این موضوع بی‌تفاوت بودند.

در حالی آقای پروری در بند “جرایم سنگین و مواد مخدر” دوران حبس خود را می‌گذراند که اتهام وی سیاسی است.

«پرهام پروری» توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی “عموزاد” به ۵ سال حبس تعزیری و ١۰ سال تبعید محکوم شده بود.

وی فارغ‌ التحصیل رشته مهندسی مکانیک، ورزشکار و دارای قهرمانی چند دوره شنای کشوری و استانی، در تاریخ ۱۲ مهرماه ۱۴۰۱، در جریان خیزش انقلابی ژینا در تهران بازداشت شد. وی ابتدا به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل و از آن‌جا به زندان تهران بزرگ و نهایتاً در ابتدای سال جاری به اندرزگاه شش زندان اوین فرستاده شد.

کولبرنیوز

Next Post

کشته و زخمی شدن دو سوختبر بلوچ توسط نیروهای دریابانی کوهستک

چ اکتبر 9 , 2024
در پی زیرگرفتن یک قایق سوختبر توسط نیروهای دریابانی کوهستک در بندر کرگان، دو سوختبر بلوچ‌کشته و زخمی شدند. به گزارش کولبرنیوز، به نقل از منابع بلوچستان، روز چهارشنبه ۱۸ مهرماه ۱۴۰۳، یک قایق سوختبر توسط نیروهای دریابانی کوهستک در بندر کرگان زیر گرفته شد که منجر به کشته شدن […]
photo 2024 10 09 19 44 38

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی