بوکان؛ محکومیت حبس متین حسنی به رای باز تبدیل شد

محکومیت حبس متین حسنی، یکی از آسیب‌دیدگان اعتراضات آبان ۹۸، به رای باز تبدیل شد. وی باقیمانده دوران محکومیت خود را در خارج از زندان بوکان سپری خواهد کرد.

5771793703856358028

به گزارش کولبرنیوز به نقل از هرانا، محکومیت متین حسنی به رای باز تبدیل شد. متین حسنی که از آسیب‌دیدگان چشمی اعتراضات آبان ۹۸ است، روز گذشته با سپردن وثیقه از زندان بوکان خارج شد. وی باقیمانده دوران محکومیت خود را به صورت رای باز و در خارج از زندان سپری خواهد کرد.
متین حسنی در تاریخ پنجم شهریورماه ۱۴۰۳، جهت تحمل دوران محکومیت حبس خود راهی زندان بوکان شده بود.

وی در تیرماه ۱۴۰۳، توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو بوکان به سی و یک ماه حبس محکوم شده بود.

متین حسنی در تاریخ سوم بهمن‌ماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم قضایی در منزل خانوادگی‌اش بازداشت و در تاریخ سوم اسفندماه همان سال با تودیع وثیقه از زندان بوکان آزاد شده بود.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این شهروند در تاریخ بیست‌وهفتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو بوکان از بابت اتهامات “اغوا یا تحریک مردم به جنگ و کشتار با یکدیگر به قصد برهم زدن امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام” برگزار شده بود.

متین حسنی در سن نوزده سالگی در جریان اعتراضات سراسری آبان‌ماه ۹۸ در بوکان، با شلیک گلوله بینایی یک چشم خود را از دست داد.

کولبرنیوز

Next Post

تهران؛ سروناز احمدی به اعتصاب خود پایان داد

د اکتبر 7 , 2024
سروناز احمدی، فعال حقوق کودکان محبوس در زندان اوین، با وعده مساعد مسئولان برای رسیدگی به مطالبات او، به اعتصاب خود پایان داد. به گزارش کولبرنیوز به نقل‌ از هرانا روز یک‌شنبه پانزدهم مهرماه ۱۴۰۳، سروناز احمدی به اعتصاب خود پایان داد. سودابه بلالی، مادر این زندانی سیاسی با انتشار […]
photo 2024 10 07 22 18 48

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی