کوردستان؛ فقدان ایمنی کار منجر به مرگ دو کارگر در مهاباد و اشنویه شد

سعدون علی‌پور و علی آب‌روشن دو کارگر اهل شهرهای مهاباد و اشنویه در سایه فقدان ایمنی و شرایط نامناسب کار جان خود را از دست دادند.

photo 2024 10 04 09 52 50

به گزارش کولبرنیوز، روز پنج‌شنبه دوازدهم مهر‌ماه ۱۴۰۳، سعدون علی‌پور در حین انجام کار در مرغداری در مهاباد دچار برق‌گرفتگی شده و جانش را از دست داد. سعدون علی‌پور، متاهل و پدر دو فرزند بود.
بر اساس گزارشی دیگر، روز چهارشنبه یازدهم مهرماه ۱۴۰۳، یک کارگر با نام علی آب‌روشن، حین کارکردن از ارتفاع سقوط کرده و جانش را از دست داده است. علی آب‌روشن، متاهل، دارای دو فرزند و اهل شهر اشنویه بود.

لازم به ذکر است، مجموعاً در سال ۱۴۰۲ در حوادث ناشی از کار، ۲۱۱۵ کارگر (۲۰۹۴ نفر مرد و ۲۱ نفر زن) جان خود را از دست داده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات یک هزار و ۹۰۰ نفر بود، ۱۱.۳ درصد افزایش داشته است.
ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده که رتبه بسیار پایینی است.
ایران یکی از ناامن‌ترین کشورها در حوزه ایمنی کار است و سالانه تعداد زیادی از کارگران به دلیل عدم وجود ایمنی محیط کار دچار سانحه می‌شوند.

کولبرنیوز

Next Post

کهنوج؛ شکستگی فک دانش‌آموز ۶ ساله کهنوجی در پی تنبیه بدنی

ج اکتبر 4 , 2024
در یکی از مدارس روستای کهورآباد کهنوج، یک دانش‌آموز شش ساله پس از تنبیه بدنی توسط معلم خود دچار شکستگی فک و آسیب شدید به چانه شد. این موضوع از طریق مراجع قانونی آموزش و پرورش شهرستان و استان کرمان در حال بررسی است. به گزارش کولبرنیوز روز چهارشنبه‌ چهارم […]
شکستگی فک دانش‌آموز ۶ ساله کهنوجی در پی تنبیه بدنی

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی