تهران؛ هفدهمین روز از اعتصاب سروناز احمدی در زندان اوین

سروناز احمدی، فعال حقوق کودکان محبوس در زندان اوین که از مشکلات اعصاب و روان رنج می‌برد، در اعتراض به مخالفت با درخواست مرخصی درمانی در هفدهمین روز از اعتصاب خود بسر می‌برد.

6024126425520521644

به گزارش کولبرنیوز به نقل از هرانا، سروناز احمدی، فعال حقوق کودکان محبوس در زندان اوین که از مشکلات اعصاب و روان رنج می‌برد، در اعتراض به مخالفت با درخواست مرخصی درمانی در هفدهمین روز از اعتصاب خود بسر می‌برد.
بر اساس این گزارش سروناز احمدی که چند روز پیش مجدداً دچار حمله عصبی شده بود، در هفدهمین روز از اعتصاب داروی خود بسر می‌برد. سروناز با وجود حال نامساعد روحی و جسمی از دریافت داروهای خود و هم‌چنین داروی آرام‌بخش امتناع کرده، امری که موجب بروز سردردهای مداوم، بی‌خوابی و اسپاسم‌های عضلانی شده است و امکان تکرار این حملات عصبی برای او وجود دارد.
سروناز احمدی پیش‌تر نیز در جریان حمله نیروهای امنیتی به بند نسوان زندان اوین دچار “پانیک اتک” شده و به بیمارستان منتقل شده بود. پزشکان پیش‌تر اعلام کرده بودند که بیماری خانم احمدی مشکوک به صرع است و نیاز به رسیدگی پزشکی مناسب در خارج از زندان دارد.
این فعال حقوق کودکان از روز شنبه هفدهم شهریورماه ۱۴۰۳، در اعتراض به مخالفت با درخواست مرخصی درمانی و تاخیر در تحویل داروهای مورد نیاز خود، دست به اعتصاب زده است.

سروناز احمدی در تاریخ هشتم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، در آستانه روز جهانی کارگر به همراه شماری از فعالین صنفی و کارگری توسط ماموران امنیتی در منزل محمد حبیبی، فعال صنفی معلمان، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.
سروناز احمدی توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” به ۵ سال حبس و از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال حبس مجموعاً شش سال زندان محکوم شده بود. نهایتاً حکم وی در شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری تقلیل یافت.
وی در جریان اعتراضات سراسری سال ۱۴۰۱ نیز بازداشت و نهایتاً در تاریخ ۱۶ آذر ماه همان سال، با تودیع وثیقه آزاد شده بود.

سروناز احمدی، دانش‌ آموخته کارشناسی ارشد مددکاری دانشگاه علوم بهزیستی در ولنجک تهران و فعال حقوق کودکان است.

کولبرنیوز

Next Post

بیانیه مشترک چهار تشکل مستقل کارگری؛سود و سرمایه - مرگ و سانحه یک معادله همتراز

س سپتامبر 24 , 2024
انفجار معدن طبس خبری بسیار تکان‌دهنده در تمام کشور بود. اما برای خانواده کارگران معدن که در سوگ عزیزانشان نشسته‌اند و نیز همه کارگران مزدی، آلام این فاجعه التیام‌ناپذیر خواهد بود. ۵۲ کارگر در حادثه نشت گاز متان و انفجار معدن به کام مرگ فرو رفتند و عده‌ای دیگر نیز […]
مشترک چهار تشکل مستقل کارگری؛سود و سرمایه مرگ و سانحه یک معادله همتراز

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی