پسابندر; ضرب و شتم و بازداشت یک سوختبر بلوچ توسط نیروهای دریابانی پسابندر

یک سوختبر بلوچ توسط نیروهای دریابانی پسابندر مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفت و قایق وی نیز توقیف شد.

به گزارش گزارش کولبرنیوز بە نقل از منابع بلوصستان، روز دوشنبه ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۲، نیروهای دریابانی پسابندر در ساحل منطقه مذکور، قایق‌ یک سوختبر را مورد تعقیب قرار داده و با ضرب و شتم سوختبر را بازداشت و قایق آن را توقیف کردند.

به گفته منابع محلی: «نیروی‌ دریابانی پسابندر صبح امروز با یورش به مناطق ساحل پسابندر یک قایق سوختبر را مورد تعیقب قرار داده و متوقف کرده و سوختبر آن را با استفاده از چوب مورد ضرب و شتم قرار داده‌ و بازداشت کرده‌اند.»

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

سراوان؛ کشته شدن ۶ شهروند از جمله دو سوختبر در پی تصادف و آتش گرفتن خودرو

س سپتامبر 17 , 2024
در پی تصادف دو دستگاه خودروی نیسان وانت در محور سراوان به کوهک حدفاصل دوراهی دهواران، دستکم ۶ شهروند که دو تن از آنها سوختبر بودند، در شعله های آتش جان خود را از دست دادند. به گزارش کولبرنیوز بە نقل از بلوچستان، روز ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۳، دستکم ۶ شهروند […]
6001333562361628011

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی