قدس؛ برق گرفتگی کارگران و خودداری آمبولانس استادیوم از انتقال مصدومان

در جریان نشست خبری پیش از بازی استقلال و الغرافه قطر در لیگ قهرمانان آسیا، دو کارگر دچار برق گرفتگی و مصدومیت شدند و آمبولانس‌‌های مستقر در محل از انجام اقدامات پزشکی و اعزام آن‌ها خودداری کردند.

به گزارش کولبرنیوز در جریان نشست خبری پیش از بازی استقلال و الغرافه قطر در لیگ قهرمانان آسیا، دو کارگر دچار برق گرفتگی شده و به شدت مصدوم شدند.
هنگام مراجعه به آمبولانس مستقر در محل حادثه، کادر پزشکی آمبولانس از مداوای پزشکی و انتقال آن‌ها به مراکز درمانی خودداری کرد.

آنچه این حادثه را تلخ‌تر کرد، خودداری آمبولانس مستقر در ورزشگاه از انتقال مصدومان به بیمارستان بود. بنا به گفته شاهدان عینی، آمبولانس حاضر در ورزشگاه که طبق قوانین باید در خدمت مصدومان قرار می‌گرفت، به دلیل قرار داشتن در اختیار تیم‌های استقلال و الغرافه از انجام این وظیفه سرباز زد.

لازم به ذکر است، مجموعاً در سال ۱۴۰۲ در حوادث ناشی از کار، ۲۱۱۵ کارگر (۲۰۹۴ نفر مرد و ۲۱ نفر زن) جان خود را از دست داده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات یک هزار و ۹۰۰ نفر بود، ۱۱.۳ درصد افزایش داشته است.
ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده که رتبه بسیار پایینی است.

کولبرنیوز

Next Post

کامیاران؛ جانباختن یک کارگر در حین کار

د سپتامبر 16 , 2024
«سلیم یوزی»، استادکار سنگ‌کار، در حین کار جان خود را از دست داد. بە گزارش کولبرنیوز، «سلیم یوزی»، استادکار سنگ‌کار اهل روستای یوزیدر از توابع شهر کامیاران، در حین انجام کار و به دلایلی که هنوز به طور دقیق مشخص نشده، جان باخت. این حادثه تلخ که جامعه‌ی کوچک روستای […]
جانباختن یک کارگر در حین کار

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی