زندان اوین؛ آزاد شدن «رضا شهابی»، «کیوان مهتدی» و «حسن سعیدی»

روز یکشنبه یازدهم شهریورماه ۱۴۰۳ «رضا شهابی»، «کیوان مهتدی» و «حسن سعیدی» سه فعال کارگری محبوس در زندان اوین، بعد از گذراندن بیش از سه سال حبس آزاد شدند.

اوین؛ آزاد شدن رضا شهابی، کیوان مهتدی و حسن سعیدی

به گزارش کولبرنیوز، رضا شهابی»، «کیوان مهتدی» و «حسن سعیدی» سه تن از چهره‌ها و فعالین سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، پس از آنکه در بهار سال ۱۴۰۱ توسط ماموران رژیم بازداشت شدند، در روز یکشنبه یازدهم شهریورماه ۱۴۰۳ و پس از گذراندن بیش از سه سال حبس از زندان اوین آزاد شدند.

حسین تاج وکیل پرونده این فعالین کارگری در این خصوص گفت: «بعد از صدور محکومیت شش سال حبس برای این سه نفر، درخواست اعاده دادرسی‌شان از سوی دیوان پذیرفته شده و پرونده به شعبه‌ هم‌ارز ارسال شده است. شعبه‌ هم‌ارز محکومیت هر سه نفر را سه سال و شش ماه کاهش داده است.»

به گفته آقای تاج، «بعد از صدور رای جدید این سه نفر مشمول بخشنامه‌ عفو ۱۴۰۱ می‌شدند. ما دوباره به دادسرای امنیت و اجرای احکام لایحه دادیم. دادسرای تهران نهایتا با شمول عفو این سه نفر موافقت کرد و امروز ذیل بخشنامه عفو ۱۴۰۱ آزاد می‌شوند و در واقع پرونده مختومه ا‌ست.»

آقای تاج همچنین در مورد وضعیت «آنیشا اسداللهی»، دیگر فعال کارگری زندانی و همسر «کیوان مهتدی» گفت: «آن‌ها هفته‌ آینده مجددا درخواست اعاده‌ دادرسی را به دیوان خواهند داد و امیدوارند که پذیرفته شود.»

کولبرنیوز

Next Post

نقده؛ تداوم‌ بازداشت و بلاتکلیفی ایوب دماوندی در زندان

د سپتامبر 2 , 2024
ایوب دماوندی، شهروند اهل پیرانشهر علی‌رغم گذشت یک ماه از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در زندان نقده بسر می‌برد. به گزارش کولبرنیوز، ایوب دماوندی علی‌رغم گذشت یک ماه از زمان دستگیری کماکان در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برد. این شهروند بازداشتی یک ماه پیش توسط نیروهای امنیتی بدون […]
photo 2024 09 01 23 20 34

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی