قاین؛ زخمی شدن دو سوختبر در پی سانحه رانندگی

در پی تصادف یک خودرو سوختبر با یک دستگاه اتوبوس در شهرستان قاین، دو سوختبر زخمی شدند.

photo 2024 09 01 10 44 12

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از منابع بلوچستان، شب شنبه ۱۰ شهریورماه ۱۴۰۳، در پی برخورد یک خودرو سواری سوختبر با یک دستگاه اتوبوس زاهدان به مشهد در محور نیمبلوک به قاین واقع در شهرستان قاین از توابع استان خراسان جنوبی، دو سرنشین خودرو سوختبر زخمی شدند که وضعیت یکی از آنان وخیم گزارش شده است.
تا لحظه تنظیم این گزارش، از هویت این دو سوختبر زخمی اطلاعی حاصل نشده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

زندان اوین؛ آزاد شدن «رضا شهابی»، «کیوان مهتدی» و «حسن سعیدی»

ی سپتامبر 1 , 2024
روز یکشنبه یازدهم شهریورماه ۱۴۰۳ «رضا شهابی»، «کیوان مهتدی» و «حسن سعیدی» سه فعال کارگری محبوس در زندان اوین، بعد از گذراندن بیش از سه سال حبس آزاد شدند. به گزارش کولبرنیوز، رضا شهابی»، «کیوان مهتدی» و «حسن سعیدی» سه تن از چهره‌ها و فعالین سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی […]
اوین؛ آزاد شدن رضا شهابی، کیوان مهتدی و حسن سعیدی

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی