سرباز-راسک؛ زخمی شدن یک سوختبر بلوچ در پی تیراندازی نیروهای نظامی

یک سوختبر بلوچ در پی تیراندازی نیروهای نظامی در محور سرباز به راسک، زخمی شد.

photo 2024 08 28 09 57 12

به گزارش کولبرنیوز، به نقل از منابع بلوچستان، روز دوشنبه ۵ شهریورماه ۱۴۰۳، نیروهای نظامی در محور سرباز به راسک به سمت یک دستگاه خودرو سوختبر تیراندازی کردند که راننده سوختبر خود را از خودرو به بیرون پرت کرده و دچار جراحت شده است.
هویت این سوختبر، «عبدالرزاقحسن‌زهی» ۲۱ ساله، اهل و ساکن شهر پیشین از توابع شهرستان راسک عنوان شده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

آزادی موقت گلاویژ محمدی‌ارشد، شهروند اهل مهاباد با تودیع قرار وثیقه

چ آگوست 28 , 2024
گلاویژ محمدی‌ارشد، شهروند اهل مهاباد پس از گذشت ۱۴ روز از زمان بازداشت، با تودیع وثیقه بطور موقت آزاد شد. به گزارش کولبرنیوز، روز سه‌شنیه ۶ شهریور‌ماه ۱۴۰۳، گلاویژ محمدی‌ارشد، ۴۵ ساله، فرزند ابراهیم و اهل مهاباد پس از گذشت ۱۴ روز از زمان بازداشت، با تودیع وثیقه ۷۰۰ میلیون […]
photo 2024 08 28 10 19 17

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی