ایرانشهر؛ زخمی شدن یک سوختبر در پی تیراندازی توسط نیروهای نظامی 

یک سوختبر در پی تیراندازی و تعقيب و گریز توسط نیروهای نظامی در ایرانشهر زخمی شد.

IMG 8122

به گزارش کولبرنیوز روز پنج‌شنبه اول شهریورماه ۱۴۰۳، در پی تعقیب و گریز خودرو سوختبر توسط خودرو پژو ۴۰۵، نیروهای انتظامی با پلاک شخصی در جاده حوراپ شهرستان ایرانشهر و تیراندازی به سمت خودرو منجر به مجروح شدن یکی از سرنشینان خودرو شده است. از هویت سوختبر مجروح شده تا لحظه تنظیم گزارش اطلاعی در دسترس نمی‌باشد.

بر اساس این گزارش، نیروهای نظامی در  محور حوراپ به ایرانشهر با تعقیب قرار دادن یک خودرو سوختبر با خودرو پژو ۴۰۵ پلاک شخصی، به سمت خودرو سوختبر تیراندازی کردند که یکی از سرنشینان خودرو با اصابت ترکش گلوله پس از اصابت به بدنه خودرو مجروح شده است.

سوختبری از جمله کارهای نامتعارف و خطرآمیزی محسوب می‌شود که بسیاری از مردم بلوچ در بلوچستان بدلیل نبود شغل مناسب و پایدار اجباراً به آن روی آوردەاند. تصادف، واژگونی خودرو و تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی و امنیتی، بخشی از خطراتی هستند که در این راه جان سوختبران را تهدید می‌کند. با استناد به گزارش فعالین بلوچ در سال ۲۰۲۳ میلادی دستکم ۱۷۲ سوختبر بلوچ با تیراندازی نیروهای نظامی، تصادفات رانندگی و آتش گرفتن خودرو جان خود را از دست داده و ۴۲ تن دیگر نیز طی این حوادث زخمی که از این آمار ۱١ تن کودک بودند.

کولبرنیوز

Next Post

سرباز؛ جان باختن یک سوختبر بر اثر واژگونی و آتش‌سوزی خودرو

ی آگوست 25 , 2024
یک سوختبر بر اثر واژگونی و آتش‌سوزی خودرو در شهرستان سرباز، جان خود را از دست داد. به گزارش کولبرنیوز، به نقل از منابع بلوچستان، روز جمعه ۲ شهریورماه ۱۴۰۳، واژگون شدن یک دستگاه خودرو سوختبر در محور ایرانشهر به سرباز، منجر به آتش‌سوزی خودرو و جانباختن سرنشین وی شد.هویت […]
photo 2024 08 25 16 31 40

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی