بانه؛ زخمی شدن یک کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

روز دوشنبه ٢٢ مردادماه ۱۴۰۳، در تیراندازی نیروهای هنگ‌مرزی رژیم به سمت کولبران در بانه، یک کولبر به شدت زخمی شد.

زخمی شدن یک کولبر با تیراندازی مستقیم نیروهای هنگ‌مرزی

به گزارش کولبرنیوز بامداد روز دوشنبه ٢٢ مردادماه ۱۴۰۳، نیروهای هنگ‌مرزی رژیم در نوار مرزی “هنگه‌ژال” بانه، به سمت دسته‌ای از کولبران آتش گشودند که بر اثر آن یک کولبر با هویت «مختار عبداللهی» اهل بانه مورد اصابت گلوله‌های ساچمه‌ای قرار گرفته و مجروح شد.

این کولبر جهت درمان به یکی از مراکز درمانی شهر بانه منتقل شد.

با استناد به آمار ثبت شده در کولبرنیوز، در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ میلادی، جمعاً ۲۷۰ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی هم‌چون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۴ کولبر، معادل (۱۳٪) کشته و ٢٣۶ کولبر معادل (۸۷٪) زخمی شدند.
از مجمع ۲۷۰ کولبری که در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ کشته و زخمی شده‌اند، جمعاً ۲٢٢ مورد معادل (۸۲٪) با تیراندازی مستقیم و یا ضرب و شتم توسط نیروهای نظامی رژیم صورت گرفته است.
هم‌چنین از مجموع ۲۷۰ کولبری که در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ در نوار مرزی کوردستان کشته و زخمی شده‌اند، ۲۰ تن از آن‌ها کودکان زیر ١٨ سال هستند. در مقایسه‌ی آمار شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ با همان بازه زمانی در سال ۲۰۲۳، ما شاهد افزایش ٢١٨٪ کشته و زخمی شدن کولبران در نوارمرزی کوردستان بوده‌ایم.

کولبرنیوز

Next Post

پیرانشهر؛ بازداشت یک شهروند توسط نیروهای امنیتی 

س آگوست 13 , 2024
سلام خضرنژاد، شهروند اهل پیرانشهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. به گزارش کولبرنیوز روز دوشنبه بیست و دوم مردادماه ۱۴۰۳، سلام خضرنژاد، فرزند مراد، اهل روستای گرده‌بن از توابع پیرانشهر توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است. بر اساس این گزارش، […]
Design Image 3

You May Like

در دفاع از شریفه محمدی